X
مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 اسفند 1400

 شرایط صحت و درستی عقد صلح

باسلام و عرض ادب در قرارداد صلح که فرمودین صلح در مورد مال موجود یا مالی که در آینده به دست می آید می‌توان صلح کرد منظور از آینده چیست. و وقتی طرفین قرارداد صلح را در کمال صحت و سلامت و بدور از هرگونه جبر و اکراه آن را امضا نمودن آیا ادعای بعدی در مورد جبر و اکراه در دادگاه مسموع هست.ممنون میشم راهنمایی کنین با تشکر.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1415

وکیل قرارداد صلح

 

پاسخ - شرایط صحت صلح

  • منظور از صلح مال آینده، صلح مالیست که هنوز وجود ندارد مانند اینکه شخصی ماشین پدرش را صلح کند در صورتیکه آن ماشین از طریق ارث به وی منتقل شود و یا شخصی حقوق ماه آینده خود را به دیگری صلح کند.
  • عقد صلح از عقود مسامحه ای میباشد که در آن عوضین در مقابل یکدیگر قرار ندارند و با یکدیگر برابری نمیکنند. بنا براین میتوان مالی را که هنوز در مالکیت شخص قرار نگرفته را صلح کرد.
  • بدیهی است در صلح اینگونه اموال این احتمال وجود دارد که هرگز مالک مال مورد صلح نشود. در این صورت وی وظیفه ای در قبال متصالح نخواهد داشت.
  • مطابق ماده 760 قانون مدنی صلح عقدی لازم است اگرچه در مقام عقود جایز واقع شده باشد... . پس مطابق این ماده هیچ یک از طرفین عقد صلح نمیتوانند هقد صلح را بر هم زنند مگر آنکه اختیار این امر در خود عقد صلح به آنان داده شده باشد. در غیر این صورت فقط با اقاله یعنی توافق هر دو طرف صلح میتوانند آن را بر هم زنند. در صورتی که کسی مدعی باشد عقد صلح به اکراه وی واقع شده، لازم است ادعای خود را در دادگاه به اثبات برساند. یعنی ثابت کند در زمان انعقاد عقد صلح وی مکره بوده.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.