X

مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: شنبه 08 خرداد 1400

 توقیف اموال و خسارت دیر کرد در سفته

با درود به شما. بنده 11 سال پیش به شخصی سفته دادم به شریک کاری ام به مبلغ 5 ملیون تومان ولی با 2 امضای بنده و شریک کاری دیگرم. بعد از مدتی 3 میلیون آن را پس دادم ولی مدرکی از ایشان نگرفتم ولی 2 تا شاهد دارم ..و این اقا بعد چند ماه مبلغ کلی 5 ملیون را به اجرا گذاشته..پرسش بنده این است که نخست ایا امکان این را دارم که از این اقا شکایت کنم به خاطر اینکه پولی که دریافت کرده و به اطلاع دادگاه نرسانده ؟ دومین پرسش ایا این اقا با امکان توقيف ملک با این مبلغ ناچیز را دارد یا نه .؟ و سومین سوال هزینه دیر کرد از سال 89 تا به حال چقدر میشود. ممنون و سپاسگزارم

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1877

توقیف اموال بابت سفته

 

نحوه مطالبه و توقیف اموال در سفته

  • ابتدا توضیح داده می شود که مطالبه سفته و اسناد تجاری فقط در صورتی خواهان و دارنده آن را بهره مند از امتیاز اسناد تجاری می نماید که سفته ظرف مدت قانونی ( 10 روز از تاریخ سر رسید) واخواست و برگشت شده باشد.در ادامه به ترتیب به سوالات شما پاسخ داده می شود :

1- نیاز نیست شما از ایشان شکایت کنید بلکه در مقابل ادعای مطالبه وجه سفته دفاع نموده و دلایل پرداخت تمام یا قسمتی از مبلغ آن را به دادگاه ارائه می نمایید.دادگاه نیز پس از رسیدگی در صورت موجه بودن ادعای خوانده ضمن پذیرش آن به مابقی خواسته خواهان رای می دهد.

2- امکان توقیف اموال و تامین خواسته ربطی به مبلغ و میزان خواسته ندارد.در صورتی که سفته واخواست شده باشد توقیف اموال بی قید و شرط و در صورتی که نشده باشد از امتیازات اسناد تجاری بهره مند نبوده و منوط به پرداخت خسارت احتمالی است.

3- خسارت تاخیر تادیه با به تعبیر عامیانه خسارت دیرکرد برای اسناد تجاری واخواست شده از تاریخ سر رسید و برای اسناد تجاری که واخواست نشده اند یا خواسته های مستند به قبوض، رسیدها و اوراق عادی از تاریخ مطالبه یا تقدیم دادخواست محاسبه می شود.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آرشیو موضوعی

Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.