X
مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400

 چگونه و از کجا استعلام طلاق همسرم را بگیرم ؟

سلام خداقوت. بنده به خانمم حق طلاق و وکالت در طلاق توافقی دادم و الان مدت ۲ ماه است از وی بی خبرم. نمیدانم طلاق گرفته یا خیر و برای مطلع شدنم از ثبت احوال یا دادگستری یا دفترخانه های طلاق استعلام بگیرم از مساعدت شما در این زمینه کمال تشکر و قدردانی را دارم.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 27022

اطلاع از طلاق زن

 

اطلاع از طلاق و استعلام وقوع آن

  • چنانچه خانوم برای طلاق اقدام نموده و دادخواست ارایه نمایند اصولا این موضوع به شما ابلاغ خواهد شد.
  • علاوه بر این به موجب ماده61 آیین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده : چنانچه حکم طلاق از طرف زن (زوجه) به دفتر طلاق تسلیم شود، سردفتر مکلف است مراتب را کتباً به زوج اعلام نماید تا ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ برای اجرای طلاق در دفترخانه حاضر شود. 
  • بنابراین از طریق سردفتر طلاق نیز ممکن است از این موضوع اطلاع پیدا کنید.
  • در هر صورت میتوانید شخصا به اداره ثبت احوال مراجعه نمایید (با همراه داشتن مدارک شناسایی خود) و از وضعیت طلاق خود اطلاع کسب نمایید.

 

ثبت امتیاز
نظرات

یکشنبه, 01 اسفند,1400

حمید صادقی

سلام من حدود چهار پنج ماه از همسرم اطلاعی ندارم چون به حالت قهر رفته و چون حق طلاق را به او داده بودم دوبار برایم از دفتر خانه نامه آمد که اگر شما هم نیاین این حکم انجام میشود .میخام بدونم که اگر طلاقی صورت گرفته باشه به منم اطلاع میدن ؟؟؟ پس ممکنه هنوز طلاقی صورت نگرفته باشه؟؟؟؟


پاسخ وکیل:
با سلام
لزوما چنین نیست که خبر اقدام به طلاق به شما واصل یا به تعبیر قانونی ((ابلاغ واقعی)) شود.چون همسر شما می تواند به جای اعلام نشانی درست شما خوانده را مجهول المکان اعلام نماید.هر چند که در دعاوی خانواده معمولاً مجهول المکان اعلام نمودن خوانده با توجه دسترسی محکمه به شماره ملی زوج و امکان ابلاغ از طریق ثنا تقریبا غیر ممکن است.

یکشنبه, 29 اسفند,1400

عباس اشرفی

سلام من پدر و مادرم ۲۷ سال پیش طلاق گرفتن محضری و برگه طلاق نامه رو گم کردن جفت شناسنامه هاشون هم المثنی هست و توی قسمت طلاق چیزی ثبت نشده و الان نیاز پیدا کردیم به طلاق نامه یا تاییدیه اون میشه راهنمایی کنید.


پاسخ وکیل:
با سلام
برای گرفتن یک رونوشت از طلاق نامه تنها راه مراجعه به دفترخانه ثبت کننده طلاق یا در صورت تعطیلی آن دفترخانه مراجعه به کفیل است.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.