X
مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 اردیبهشت 1400

 امکان ابطال طلاق نامه بدلیل عدم وصول طلب توسط وکیل

داخواست ابطال سند طلاق من در دفتر خونه حضور نداشتم. آگاهی میگه اثر انگشت رو وکیل ات زده نوع طلاق توافقی بوده وکالتی که به وکیل دادم تو دفترش دادم اصلا نگفت که بریم دفتر اسناد رسمی. کلی پول الان من طلب دارم با سند و مدرک به زوجه هیچ وکالتی ندادم. گواهی مشاوره بهزیستی یا داور روی پرونده نیست، یعنی من اصلا مشاوره نرفتم. 1- حق داشته اثر انگشت بزنه جای زوج ؟ 2- نوع وکالتی که تو دفتر دادم ایشون میتونسته از من دفاع کنه اگه میتونسته پس این همه طلبی که من دارم چرا قید نشده ؟3- ابطال طلاقنامه را میخوام.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1566

ابطال طلاق نامه

 

امکان ابطال سند طلاق

  • ممکن است که مرد یا زن امر طلاق خود را صرفنظر از نوع ان به یک وکیل مدنی یا دادگستری واگذار کنند.
  • وکیل مدنی یا رسمی اگر وکیل دادگستری نباشد امکان حضور در مراحل قضایی طلاق را ندارد.
  • وکیل مدنی یا رسمی برای طی مراحل قضایی طلاق می تواند برای زوج یا زوجه وکیل دادگستری انتخاب کند ولی سایر مراحل طلاق به غیر از مراحل قضایی را خود وکیل رسمی یا مدنی می تواند انجام دهد.
  • اصولاً وکیل از هر نوع که باشد صرفاً در چارچوب وکالت اعطایی حق اقدام و و دخالت دارد.
  • در انجام مراحل طلاق توافقی زوجین نمی توانند هر دو به یک وکیل دادگستری وکالت دهند اما می توانند هر دو به یک وکیل مدنی وکالت دهند و آن وکیل مدنی برای هر کدام یک وکیل دادگستری بگیرد.
  • مراحل طلاق توافقی بعد از سال 1398 در جهت سختگیری نسبت به آن تغییراتی داشته است.با این توضیح که در حال حاضر چنین نیست که بشود دادخواست طلاق توافقی را مستقیم به دادگاه داد و ضرورتاً باید طرفین اول در جلسات مشاوره و غربالگری شرکت نموده و موافقت کارشناس و روانشناس مربوطه در زمینه عدم امکام ادامه زندگی مشترک را بگیرند.و پس از آن به دفتر خدمات قضایی مراجعه نموده و دادخواست بدهند که اصولاً دادخواست طلاق اول به شورای حل اختلاف ارجاع می شود و در نهایت در صورت اصرار زوجین بر طلاق به دادگاه خانواده می رود تا به مسئله طلاق توافقی (خلع یا مبارات) رسیدگی شود.
  • موضوع طلاق توافقی اصولاً خود مسئله طلاق و حقوق ناشی از زناشویی مثل مهریه، جهیزیه، حضانت فرزندان، ملاقات فرزندان و هدایای زوجین به یکدیگر است.ولی این امکان وجود دارد که در قالب گزارش اصلاحی در مورد سایر مسائل هم توافق شود.
  • وکیل دادگستری در صورتی حق ورود به مسائل متفرقه غیر از مسائل ناشی از زناشویی را دارد که در آن خصوص صراحتاً به وی اختیار داده شده باشد.

 

پاسخ به پرسش مخاطب در خصوص امکان ابطال طلاق نامه بدلیل عدم وصول طلب توسط وکیل

  • به نظر می رسد که مشکل شما این است که به یک وکیل دادگستری، وکالت انجام طلاق توافقی داده اید و البته از همسر خود مطالباتی هم داشته اید و آن وکیل بدون اینکه تکلیف آن مطالبات را روشن نماید اقدام به اجرای طلاق نموده و مطالبات شما وصول نگردیده و مسکوت مانده است و به عبارت دیگر تکلیف حق و حقوق و مطالبات شما روشن نشده است.در ابتدا باید دید آیا وکیل شما از وجود آن مطالبات اطلاع داشته و آیا مسئول وصول آنها هم بوده یا خیر ، که اگر مسئولتی نداشته طبیعتاً نیاز نیست پاسخگو هم باشد.
  • در هر حال به سوالات شما به ترتیبی که گفته اید پاسخ داده می شود :

1- اگر وکیل دادگستری شما اختیار اجرای صیغه طلاق در وکالتنامه دادگستری را داشته است می توانسته در مرحله اجرای صیغه طلاق امضا و اثر انگشت هم بزند .

2- به این سوال شما در ابتدای مطلب جواب داده شد.

3- برای ابطال سند صرفنظر از اینکه ادعای شما موجه باشد یا نه و اینکه مورد پذیرش دادگاه قرار بگیرد یا خیر، باید در دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد.بعید می دانیم که وجود مطالبات مالی تاثیری در اصل طلاق داشته باشد.شما می توانید برای وصول مطالبات خود به دادگاه حقوقی صالح مراجعه نمایید.

نکته - مطالبات مالی که ضمن طلاق باید تکلیف آنها روشن شود عبارتند از : مهریه - نفقه - جهیزیه - اجرت المثل ایام زوجیت - هدایا و سایر مسائل مالی مشترک.

 

نکته - امکان مطالبه حق و حقوق مالی پس از طلاق برای زوجه وجود دارد به این شرط که توسط وکیل زوجه بخشیده نشده باشد یا اگر بخشیده شده اساساً و به موجب وکالتنامه تنظیمی بین وکیل و موکل، وکیل اختیار بذل و بخشش نداشته باشد.

 

ثبت امتیاز
نظرات

پنجشنبه, 21 بهمن,1400

ma

سلام
در سند طلاق شغل را اشتباه نوشته اند ایا قابل ویرایش یا اصلاح است چگونه اصلاح میشود؟


پاسخ وکیل:
با سلام
امکان اصلاح وجود دارد ولی اشتباه نوشته شدن چنین وصفی هیچ تاثیری در اصالت آن ندارد.برای اصلاح به دفترخانه مجری طلاق مراجعه نمایید.

یکشنبه, 10 مهر,1401

بنیامین

سلام وقت بخیر. من به اجبار و تهدید وادار کردن به همسرم وکالت طلاق بدم و اونم اقدام کرد. به رغم شکایتم از این اجبار در پروسه طلاق، متاسفانه دادگاه اقدامی نکرد و رای طلاق را صادر و طلاق ثبت شد البته فقط از طرف همسر. امکان ابطال است؟


پاسخ وکیل:
با سلام
وقتی شما به همسرتان وکالت می دهید یعنی ایشان حق انتخاب وکیل برای شما و طی مراحل طلاق به صورت توافقی را دارد.در جهت ایجاد مانع بر سر انجام طلاق در همان زمان می توانسته اید اقداماتی را انجام دهید ولی الان با توجه به وقوع طلاق و ثبت آن دیگر چنین امکانی وجود ندارد.شما انسان مختار، عاقلی هستید و این پذیرفته نیست که بگویید مجبور شده اید چون مرجع تنظیم وکالتنامه هم یک مرجع رسمی است.مجبور کسی است که مثلا دست و پای او را بگیرند و انگشت او را به زور پای یک معامله بزنند یا مثلاً عزیزان او را گروگان بگیرند و آزادی را منوط به تنظیم یک سند کنند.در نتیجه بعید است که به وضعیت شما بشود عنوان اجبار را اطلاق نمود.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آرشیو موضوعی

Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.