X
مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: شنبه 18 اردیبهشت 1400

 تخلیه و بیرون کردن متصرف اگر قرارداد کتبی نباشد

پدر من یه خونه قولنامه ای دارن که سالها است خواهرم در آن خانه ساکن هستن، قرار بود چند سال بشینن و فقط اجاره به پدرم بدن، اجاره که به پدرم ندادن الانم که پدرم احتیاج به خونشون دارن بلند نمیشن و به نوعی تصرف عدوانی کردند.، الان ما چطور میتونیم ازشون شکایت کنیم تا از خونه رو تخلیه کند؟

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1797

تخلیه متصرف

 

تخلیه و بیرون کردن متصرف 

  • در چنین شرایطی که فردی تبرعاً یا بدون وجود قرارداد و به صورت شفاهی و خارج از قالب قرارداد اجاره و سایر عقود معوض متصرف ملکی بوده است، در صورت تمایل مالک به تخلیه و بیرون کردن آن فرد از نظر ما دو راه وجود دارد :

1- ارسال اظهارنامه مبنی بر تخلیه و تحویل ملک و متعاقب آن (در صورت عدم اقدام متصرف) طرح دعوای رفع تصرف عدوانی.

ایراد این روش این است که اگر طرف به اجاره های پرداخت شده استناد نموده و آن را اثبات کند به خصوص که سابقه تصرف قانونی هم دارد دعوا با مشکل و مانع جدی روبرو می شود در این خصوص به مواد 156 به بعد قانون آیین دادرسی مدنی توجه کنید.

2- راه حل درست تر و اصولی تر طرح دعوای تخلیه ید است.

ماهیت رابطه حقوقی که شما توصیف نمودید به نظر بنده حبس مطلق است (ماده 44 قانون مدنی) حبس مطلق به این معنا که فردی بدون قید مدت حق انتفاع و استفاده از ملک خود را به صورت مجانی یا معوض در اختیار دیگری قرار می دهد. این عقد همانطور که از لحن ماده 44 بر می آید جایز و قابل انحلال است یعنی هر وقت مالک بخواهد میتواند از آن رجوع کند و آن را بهم بزند.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آرشیو موضوعی

Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.