X
مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

 انتخاب بین عنوان مناسب شکایت، مطالبه وجه یا کلاهبرداری

من یک معلم هستم پدر یکی از شاگردانم با حیله و فریب و دروغ های زیاد به من گفت که می‌تواند از کیش وسایل و اجناس ارزان تهیه کند تماس های خیلی زیادی بابت این قضیه می‌گرفت تا اینکه من اغفال شدم و مبلغ ۳۴ میلیون تومان در 17 دی ماه سال 99 به حساب دختر این آقا یعنی دانش آموز خودم برای خرید گوشی واریز کردم که گوشی تحویل داده نشد و پول را هم نمی‌دهند. به دادگاه شکایت کلاهبرداری کردم و الان شخصی که در دادسرا هست میگوید بهتر است شکایت مطالبه وجه هم بکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید (پیامک ها و فیش های واریزی موجود است).

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1560

جرم کلاهبرداری

 

انتخاب عنوان مناسب برای شکایت کیفری - کلاهبرداری یا مطالبه وجه

  • از نظر ما هم برای چنین موضوعی شکایت کلاهبرداری اقدام مناسبی نبوده است و شما خیلی راحتتر می توانید با طرح دعوای مطالبه وجه علیه ایشان به مقصود و خواسته خود برسید.
  • نکته مهم اینکه همیشه قبل از طرح یک دعوا و شروع یک اقدام حقوقی باید با وکیل مشورت نمایید نه پس از آن !!
  • نکته مهم دیگر اینکه طرح دعوا و تقدیم شکواییه یا دادخواست مهم ترین عنصر یک دادرسی است و در واقع توصیف اولیه شماست که مسیر قضاوت قاضی را روشن می کند به طور مثال نحوه طرح سوال شما در بالا به گونه ای است که قاضی از همان اول ذهنش به سمت یک اختلاف مالی و دعوای حقوقی و عدم وقوع جرم منصرف می شود در حالیکه می شد شکواییه را جور دیگری هم طرح کرد.این همان تفاوت عمل و رفتار و طرح یک دعوا از سوی وکیل و یک شخص بی اطلاع است.
  •  متاسفانه در کشور ما به جهت ساده انگاری مراجعه به دادگستری و فوت و فن های طرح دعوا افراد به جای مراجعه به وکیل و کسب اطلاع خود راساً اقدام به شروع شکایت می نماینند در حالیکه با اندک هزینه می شود حداقل از یک وکیل مشاوره گرفت.
  • در هر حال توصیه ما این است حال که شکایت کلاهبرداری را مطرح نموده اید پیگیر شکایت خود باشید و تلاش کنید بر ذهن قاضی تاثیر بگذارید و عناصر تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری را برای قاضی توصیف نمایید؛ در نهایت اگر از این دادرسی نا امید شدید راه تقدیم دادخواست مطالبه وجه برای شما باز است.
  • توجه داشته باشید عناصر تشکیل دهنده کلاهبرداری عبارتند از : حیله و تقلبی که معمول افراد جامعه را بفریبد و اینکه مسلم باشد که طرف چنین قصدی داشته و عملیات فریبکارانه مرتکب منجر به بردن مال هم شده باشد و البته وجود سوء نیت عام و سوء نیت خاص برای قاضی محرز و مسلم شود. 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آرشیو موضوعی

Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.