X

مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری - دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1400

 اعتراض به مزایده ثبتی و درخواست ابطال آن

سلام و وقت بخیر. ملک اینجانب در رهن بانک بوده ،به درخواست بانک از طریق سازمان ثبت اسناد اجراییه صادر و قیمت کارشناسی تعیین گردیده و نهایتا ۷ ماه پس از تاریخ کارشناسی در مزایده به فروش رسیده است. با توجه به اینکه از تاریخ مزایده بیش از ۶ ماه گذشته آیا میتوانم دادخواست توقف عملیات اجرایی و ابطال آن را به دادگاه بدهم؟ اگر شدنی هست به چه دادگاهی؟و هزینه دادرسی چگونه محاسبه میشود؟ خیلی خیلی ممنون و سپاسگزار میشوم اگر بزرگواری نمایید و جواب بنده را بدهید چون واقعا بدلیل تنگی وقت و وضعیت مالی ضعیف راه بجایی نمیبرم.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2149

اعتراض به مزایده ثبتی

 

اعتراض به مزایده - درخواست ابطال مزایده

  • اگر ادعای شما این است که تشریفات مزایده رعایت نشده است می توانید تحت عنوان ابطال عملیات اجرایی یا ابطال اجراییه ثبتی یا ابطال عملیات مزایده (مورد اخیر به معنی ابطال یک جزء از عملیات اجرایی است) طرح دعوا نموده و به دادگاه حقوقی صالح دادخواست بدهید.
  • این دادخواست را باید به دادگاه حقوقی محل وقوع ملک بدهید.البته خوانده این دعوا اداره اجرای ثبت است پس ملاک تعیین دادگاه صالح دادگاه محل اقامت خوانده هم می تواند باشد و شاید نظر اخیر به منظور قانونگذار نزدیکتر باشد.
  • به نظر نگارنده دعوای موصوف غیر مالی بوده و هزینه دادرسی مطابق تعرفه دعاوی غیر مالی محاسبه می شود.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آرشیو موضوعی

Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.