X

نمونه قراردادها

نمونه قراردادهای حقوقی تنظیم شده توسط وکلای متخصص قرارداد

 قرارداد واگذاری حواله خودرو

قرارداد واگذاری حواله خودرو

نتیجه اصرار بر استقلال در تولید خودرو و حمایت از به اصطلاح صنعت خودروی داخلی بیشتر از آنکه تولید کننده باشد خودروهای دمده شده و تاریخ گذشته دنیا را کپی و باز تولید می کند، این شده است که خریدار مجبور است خودروی طراحی شده با تکنولوژی چهل سال پیش را بعنوان خودروی روز و آن نه به صورت فوری بلکه با ثبت نام و نوبتی بخرد.این بازار آنچنان از هدف خود دور افتاده است که مشتری واقعی حواله های نوبتی خودرو عموماً مصرف کنندگان واقعی نیستند و اشخاص سرمایه دار با خرید تعداد زیادی خودرو از طریق روابط و لابی اقدام به تحویل و فروش آن در بازار آزاد به قیمت دلخواه نموده و آشفتگی بازار خودرو دامن می زنند.در هر حال هر چند که چنین معاملاتی از طرف شرکت های فروش خودرو محدود و ممنوع شود در عمل معامله و خرید و فروش حواله خودرو امری متداول است و اینکه در سیستم حقوقی ما راه دور زدن قوانین و دستورالعمل ها غالباً وجود دارد.

 

  |  
بازدید: 62199
  |  
امتیاز: Article Rating

متن قرارداد واگذاری حواله خودرو

ماده 1 - طرفین قرارداد

انتقال دهنده:

شرکت ........ به مدیریت عاملی آقای ....... به شماره ملی ........  و شناسه ملی شرکت ......... .به نشانی ....................................... .

انتقال گیرنده:

 آقای ........... فرزند ......... کدملی ............ ساکن تهران ........................ . 

 


ماده 2 - موضوع و مشخصات مورد معامله

انتقال و واگذاری مالکیت و کلیه حقوق قانونی و تعهدات موضوع ثبت نام یک دستگاه کامیون بنز کمپرسی 1920 یورو4 موضوع قرارداد خرید(حواله نقدی) شماره ..... مورخ 9/4/1400 تنظیم شده نزد نمایندگی شماره ..... مطابق شرایط مندرج در حواله و قرارداد فروش با شرایط مذکور در برگه پذیرش به انتقال گیرنده بطوری که ایشان (انتقال گیرنده) مجاز و مختار است حقوق و تعهدات موضوع ثبت نامی را هرگونه که تمایل دارد استیفا کند و یا به دیگری واگذار نماید.

 


ماده 3 - ثمن معامله

ثمن معامله عبارت است از ( چهارده میلیارد و صد هزار ریال معادل 14/100/000/000 تومان )  که به شرح زیر پرداخت می گردد:

  1. مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان از محل مطالبات قبلی خریدار از فروشنده (قبلا به فروشنده پرداخت شده است).
  2. مبلغ نهصد و هفت میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان هم زمان تنظیم وکالتنامه در تاریخ 4/7/1400.
  3. مبلغ سیصد و پنجاه و دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان واریز به حساب انتقال دهنده جهت پاس شدن چک شماره ...... مورخ 9/7/1400 که فروشنده به شرکت ...... تسلیم نموده است.

 


ماده 4- سایر شرایط

1- انتقال دهنده  تعهد می نماید در صورت کشف هرگونه فساد که ناشی از فعل و اقدامات وی باشد در مقابل انتقال گیرنده مسئول بوده و علاوه بر استرداد ثمن مبلغ سالانه 20 درصد ارزش معامله به عنوان خسارت وجه التزام تا زمان تسویه کامل به انتقال گیرنده بپردازد.

2- با تنظیم این قرارداد ، انتقال دهنده با واگذاری کلیه حقوق خود راجع به موضوع قرارداد به انتقال دهنده، حق مراجعه بعدی و دریافت المثنی حواله مورد معامله را از خود سلب و ساقط می نماید.در صورت تخلف از این بند و یا هرگونه مراجعه به شرکت تولید کننده و انجام هرگونه اقدامی بر خلاف منافع انتقال گیرنده علاوه بر جبران خسارت و مسئولیت راجع به اصل ثمن موظف است 20 درصد ارزش قرارداد را به عنوان وجه التزام بپردازد.

3- به موجب این قرارداد تمامی حقوق و مالکیت خودرو از این لحظه به  انتقال گیرنده تعلق دارد و  انتقال گیرنده مالک و تصمیم ‌گیرنده تام‌الاختیار در قبال خودرو ثبت نامی خواهد بود .

4- ............................... .

5- ............................... .

6- ............................... .

 


ماده5 -مرجع حل و فصل اختلاف


ماده6 - اقامتگاه طرفین


 

محل امضاء و اثر انگشت فروشنده                                                 محل امضاء و اثر انگشت خریدار          

 

راه های تماس و مشاوره با وکیل متخصص عقود و قراردادها                             

 

4.5 از 5 (6 امتیاز)
نظرات

چهارشنبه, 04 بهمن,1402

احمد

سلام
در رابطه با فروش حواله ، خریدار جهت تضمین درخواست یک سفته به قیمت خودرو را دارد که در آن ذکر شده جهت انتقال خودرو.
و متعهد میگردد که مطابق قیمت گذاری سایت خودرو در موعد تحویل مابقی وجه خودرو را بپردازد.

خواستم بپرسم در صورتی که خریدار مابقی وجه را نپردازد و موجب انصراف گردد آیا خریدار میتواند طبق سفته و اقرار نامه شکایت کند؟

و یا اینکه آیا فروشنده میتواند ازخریدار شکایت کند؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.