X

 لایحه دفاع از اتهام سوء استفاده از ضعف نفس فرد غیر رشید ، سفید امضاء و سفید مهر

لایحه دفاع از اتهام سوء استفاده از ضعف نفس فرد غیر رشید ، سفید امضاء و سفید مهر

 

 

 

  |  
بازدید: 3444
  |  
امتیاز: Article Rating

 

متن لایحه دفاع از طرف متهم ، اتهام سوء اشتفاده از ضعف نفس غیر رشید

 بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ....
با سلام
احتراما اینجانب علی ...... مشتکی عنه پرونده کلاسه .... موضوع شکایت آقای شاهین ..... با عنوان سوء استفاده از ضعف نفس فرد غیر رشید و سوء استفاده از سفید مهر یا سفید امضاء، مقید به وقت رسیدگی 1401/11/01 ساعت 9:30 مراتب زیر را در دفاع از اتهامات واهی شاکی به عرض آن مقام محترم می رسانم: 
ابتدا در مقام شرح ماجرا به عرض می رسانم: 
1-  اینجانب و مرحوم پدر شاکی بیش از بیست سال پیش به صورت مشارکتی و پنجاه پنجاه، اقدام به خرید پمپ بنزین نمودیم. 
2-  پس از فوت آن مرحوم، ورثه ی آن مرحوم، پسر ایشان (آقای شاهین .....، شاکی این پرونده) را به عنوان نماینده ورثه معرفی نمودند و مستندا به قرارداد مورخ 1398/08/01 مابین اینجانب و شاکی به عنوان فروشنده و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اینجانب و شاکی مشترکا به عنوان مالکین و اداره کنندگان پمپ بنزین با شرکت نفت قرارداد بستیم.(پیوست یک) 
3-  در طول تمام این سال ها و به رغم مالکیت مساوی من و شاکی در جایگاه و حق مدیریت مشترک هر دوی ما در اداره ی جایگاه، شاکی شخصا و به تنهایی و بدون هیچ امضاء و یا تأییدی از سوی اینجانب در خصوص اداره ی امور پمپ بنزین (از جمله استخدام کارکنان، قرارداد با اشخاص و هر امری که مربوط به پمپ بنزین بوده است) عمل نموده است و در تمام طول این مدت مهر پمپ بنزین را نیز مورد استفاده قرار می داده است، بدون این که هیچ قرارداد و یا توافقی میان اینجانب و شاکی در این خصوص وجود داشته باشد و صرفا عایدی حاصل از پمپ بنزین میان اینجانب و ایشان به صورت مساوی تقسیم می گردیده است. 
4-  در اواخر تابستان امسال پس از اطلاع از این که مسئول پخش گازوییل جایگاه، برخلاف مقررات اقدام به فروش خارج از ضوابط گازوییل می نماید، به پیشنهاد من، اینجانب و شاکی نامه ای خطاب به شرکت پخش فرآورده های نفتی تنظیم و شخص دیگری را به عنوان مسئول پخش گازوییل به این شرکت معرفی نمودیم. 
5-  متاسفانه شاکی محترم که ظاهرا به جهت اینکه در این چند سال جایگاه را به تنهایی اداره نموده است، این تصور برای وی ایجاد شده که ایشان مدیر و مالک منحصر جایگاه می باشد و به جهت اینکه اینجانب پس از سال ها در امور مربوط به اداره ی پمپ بنزین اظهار نظر نموده ام موجب آزردگی خاطر وی و طرح این شکایت گردیده است.

این در حالی است که شکایت مطروحه توسط شاکی، بنا به دلایل زیر واهی و غیر واقعی می باشد. زیرا: 
 

اولا : این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.


دوم اینکه : اینجانب برای استفاده از مهر جایگاه نیازی به اجازه ی شاکی ندارم، کما این که شاکی نیز در طی این سال ها بدون اطلاع بنده از این مهر استفاه می نموده و اینجانب نیز به همان اندازه شاکی در استفاده از مهر جایگاه محق می باشم. با این وجود اینجانب بر خلاف رویه شاکی در طی این سالها هیچگاه بدون توافق و بدون درج امضای هر دوی ما، از مهر جایگاه استفاده ننموده ام. 
سوم اینکه :  شاکی در تمام این سال ها اقدام به اداره ی پمپ بنزین نموده است و حالا مدعی ضعف نفس و مشکل جسمانی می باشد، در حالی که مستنداً به مقررات قانون مجازات در باب سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص غیر رشید، شاکی نه غیر رشید و محجور است و نه بی سواد است و نه هیچ گاه نوشته یا سندی را ندانسته امضا نموده است که اکنون به ادعای ضعف بینایی مدعی شده نمی داند چی امضا کرده. 
چهارم اینکه : در زمان امضای این سه برگه، شاکی پس از این که اینجانب متن برگه ها را برای وی خواندم و خود شاکی شخصا برگه ها را مطالعه نمود، اقدام به امضای برگه ها نمود که در راستای اثبات این موضوع، درخواست بازبینی فیلم دوربین پمپ بنزین، که در آن مشخصا معلوم است که 3 برگه برای وی خوانده شده و وی بعد از بررسی اقدام به امضای آن ها نموده است از محضر آن مقام محترم مورد تقاضا می باشد. 
پنجم اینکه : همانگونه که در دوربین مشخص است هیچ یک از این برگه ها سفید و خالی نبوده اند که  شاکی ادعای سوء استفاده از سفید امضا نموده است؛ که از محل امضای شاکی که بلافاصله بعد از متن برگه ها امضا نموده است نیز این امر کاملا مشخص است . 

 

ششم اینکه: این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.


هفتم اینکه : شاکی شخص رشید و عاقلی است که تمامی معاملات و اقداماتی که انجام داده را در راستای حقظ منافع و سود خود انجام داده است و هیچ مشکل جسمی یا عقلی که صلاحیت روانی یا حقوقی وی را خدشه دار نماید ندارد. حال چگونه است که مدعی است اینجانب از ضعف نفس وی سوء استفاده کرده ام؟ 
هشتم اینکه : مستندا به ماده 596 که عنصر مادی جرم سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص غیر رشید می باشد، شرط تحقق این جرم را اخذ نوشته یا سند به ضرر شخص دانسته است.  در حالی که صرفنظر از این که هیچ یک از این سه برگه ای که به امضای من و شاکی رسیده است نه تنها به ضرر شاکی نمی باشد بلکه هر سه در جهت ارتقای جایگاه و افزایش سود دهی جایگاه و به نفع هر دو طرف می باشد، بر خلاف ادعای کذب شاکی در شکواییه، هیچ یک از این سه برگه راجع به تغییر محصول پمپ بنزین نمی باشد بلکه راجع به 1- تقاضای وام، 2- به روزرسانی دستگاه های جایگاه و 3- معرفی مسئول پخش جدید می باشد. نظر آن مقام محترم را به محتوای سه برگه ای که به امضای مشترک من و شاکی رسیده است جلب می نمایم. (پیوست دو) 

تنها مشکل شاکی این است که چرا من نسبت به اعمال حق قانونی مالکیت خود و سهم خود در مدیریت جایگاه عمل نموده ام و یک مرتبه در امور اداره ی جایگاه وارد شده ام. به همین جهت دو روز پس از این که نسبت به امضای این سه برگه اقدام نموده است این شکایت را علیه اینجانب طرح نموده است.  در حالی که مستندا به قرارداد میان من و شاکی با شرکت نفت و مالکیت پنجاه پنجاه ما، هر دوی ما به میزان مساوی در مالکیت و مدیریت این پمپ بنزین سهیم می باشیم. 
نظر به مراتب فوق و با عنایت به عدم تحقق هیچ یک از عناصر مادی، معنوی و قانونی جرم سوء استفاده از سفید امضا و یا سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص غیر رشید، رسیدگی و صدور رای شایسته بر رد شکایت شاکی از محضر آن مقام محترم مورد تقاضا می باشد. 
با تشکر و تجدید احترام 

 

راه های ارتباط و مشاوره با وکیل متخصص دعاوی حقوقی

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
5 از 5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.