X

 رای دادگاه، منع اشتغال زوجه

رای دادگاه، منع اشتغال زوجه

تمکین عام و خاص و حضور داشتن زن در منزل مشترک و جایی که شوهر برای زندگی انتخاب می کند و انجام تکالیف زناشویی از وظایف زن (زوجه) است.در صورت اشتغال زن گاهی اوقات و تحت شرایطی مرد می تواند محالفت خود را اعلام نماید.که در صورت تشخیص قاضی مخالفت زن در این فروض ممکن است مصداق عدم تمکین و نشوز زن باشد.همچنین شوهر می تواند در صورتی که مدعی باشد اشتغال زن با مصالح خانوادگی منافات دارد وی را ار آن شغل منع نماید و دادخواستی تحت عنوان منع اشتغال زوجه به دادگاه خانواده تقدیم نماید. 

 

  |  
بازدید: 8732
  |  
امتیاز: Article Rating

 

رای دادگاه - جلوگیری از کار زوجه، منع اشتغال

رای دادگاه منع اشتغال زوجه

خواهان : آقای .......... به نشانی .............

خوانده : خانم ........... با وکالت ........ به نشانی ...............

خواسته : منع اشتغال زوجه

گردشکار : خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده/مقرر دادگاه به تصدی امضاءکننده زیر تشکیل است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

رای دادگاه منع اشتغال زوجه :

در خصوص دادخواست آقای ......... به طرفیت همسرش خانم .......... با وکالت ........ به خواسته منع اشتغال زوجه با توجه به دفاعیات زوجه مبنی بر اینکه در وزارت علوم اشتغال به کار دارد و در سمت کارشناس پژوهشی در تهران کار می کند و بعضا به صورت ماموریتی به مدت 3 الی 44 روز جهت آموزش کارکنان به مشهد می رود، از نظر دادگاه شغل مذکور منافی با مصالح خانواده یا حیثیات زوج و زوجه تلقی نمی شود. مستندا به مفهوم مستفاد از ماده 1117 قانون مدنی حکم به رد دعوی مطروحه صادر و اعلام می شود رای صادره حضوری و ظرف 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در مرجع محترم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 277 دادگاه خانواده تهران

 

راه های تماس و مشاوره با وکیل متخصص دعاوی خانواده

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.39 از 5 (38 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.