X
مشاوره با وکیل دادگستری- دادگران حامی

مشاوره حقوقی آنلاین

برای ارسال سوال یا درخواست از منوی سبز رنگ زیر ، وارد شوید.

برای مطالعه آرشیو سوالات حقوقی ، اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار: جمعه 28 آبان 1400

 نحوه برخورد با ایجاد مزاحمت توسط همسایه آپارتمان

یکی دو تا همسایه داریم که بچه هاشون خیلی اذیت میکنن و هرچی به خودشون میگم جلوی بچه هاتون را بگیرید میگن باشه ولی فایده نداره و کاری نمیکنن و جواب سر بالا میدن و وقتی هم بچه هاشون اذیت میکنن و من انها را بزنم و نهیب میدم میرن به مادرشون میگن و مادرشون هم میاد توهین و فحاشی می کنه دم خونه ما. چطور از نظر قانونی باهاشون برخورد کنم که اگه بچه هاشون را کتک زدم و یا با اونها دعوا و زد و خورد کردم از نظر قانونی نتونن کاری بکنن؟

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1307

مزاحمت همسایه

 

ایجاد مزاحمت توسط بچه های همسایه

برای شکایت از همسایه مزاحم دو راه دارید:

  • زمانی که همسایه شما در حال نقض قانون و ایجاد صداهای مزاحم است ، با پلیس تماس بگیرید تا به مسئله ورود کند و با انجام تحقیقات، کارهای لازم جهت حل این مشکل را انجام دهد.
  • روش دوم این است که می توانید با تنظیم یک شکواییه به دادسرا یا شورای حل اختلاف محل خود بروید و به راحتی می توانید طرح دعوی کنید. فرم شکواییه را با مشخصات فردی، آدرس پستی دو طرف اختلاف، درج و تشریح موضوع دعوی و ذکر دلایل آن پر کنید تا مراحل رسیدگی به پرونده صورت گیرد. سپس با روی کار آمدن شکایت، شما و همسایه مزاحم فراخوانده می شوید و موضوع مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.
  • برای طرح شکایت از مزاحمت همسایه، علاوه بر دادسرا می توان به شورای حل اختلاف نیز مراجعه کرد؛ اما پیش از آن تهیه مدرک و سند در زمینه نوع مزاحمت، الزامی است؛ مانند صوت، فیلم و امثال آن؛ و نیز تهیه استشهادیه از اهالی ساختمان یا محل.
  • برای ثبت شکایت باید به شورای حل اختلافی رفت که صلاحیت رسیدگی به پرونده را داشته باشد که در بیشتر موارد، همان شورای حل اختلاف واقع در محل اقامت خوانده است.
  • در فرم شکواییه علاوه بر درج مشخصات فردی و نشانی دو طرف اختلاف، موضوع خواسته باید ذکر شود و دلایلی که بابت آن طرح دعوا شده است.
  • پس از ثبت شکواییه توسط معاونت ارجاع ، تمبر و هزینه دادرسی، در نوبت رسیدگی می ماند. در هنگام رسیدگی، با فراخواندن همسایه مزاحم، موضوع خواسته و ادله ارائه شده مورد بررسی قرار می گیرد.

پاسخ داده شده توسط کارشناس حقوقی ما 

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.