X
خدمات دفتر وکالت و مشاوره حقوقی دادگران حامی

 مراحل تقسیم ارث و ترکه

مراحل تقسیم ارث و ترکه

  |  
بازدید: 10299
  |  
امتیاز: Article Rating

 

مراحل تقسیم ارث

1- اخذ گواهی تصدیق انحصار وراثت : از طریق شورای حل اختلاف آخرین محل اقامتگاه متوفی صادر می شود . این گواهی برای ورثه یا هر ذینفع برای انجام امور حقوقی در ادارات دولتی و دفاتر اسناد رسمی بانک ها و ... نیاز است . و همین طور برای تحریر و تقسیم ترکه ابتدأ باید اقدام به اخذ گواهی تصدیق انحصار وراثت کرد .

2- در صورت توافق وراث و ذینفعان از جمله کسانی که به نفع آنها وصیت شده و یا طلبکاران متوفی می توان جلسه ای برگزار کرد و با تنظیم صورت جلسه بعد از تعیین اموال متوفی , اموال را تقسیم کرد . اما در صورت عدم رضایت هر کدام از آن ها نسبت به هر میزان از ترکه 

3- با طرح دادخواست تحریر ترکه میزان ترکه متوفی به درستی مشخص می گردد تا وراث و ذینفعان اجازه تصرف داشته باشد اما نقل و انتقال اموال بدون رضایت طلبکاران و سایر ذینفعان غیر نافذ نداشت  و بعد از تقسیم ترکه امکان نقل و انتقالات بدون رضایت سایر وراث و ذینفعان امکان پذیر است . 

4- در صورت عدم توافق در تقسیم اموال بعد از دادخواست تقسیم ترکه با طرح دعوا در دادگاه این امر را به دادگاه می سپاریم برای تقسیم و در صورت عدم امکان تقسیم ابتدا تقاضای افراز مطرح می کنیم , اگر امکان افراز اموال وجود نداشت با طرح دادخواست دستور فروش از طریق دادگاه اموال فروخته شده و مبلغ به دست آمده به نسبت سهم الارث بین وراث تقسیم می گردد .

 

 

 

مطالب مرتبط با ارث :

2.57 از 5 (30 امتیاز)
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جهت مشاوره حقوقی یا اعطای وکالت به وکیل دادگستری همین حالا تماس بگیرید.
تلفن ثابت:88019243-88019244
تلفن همراه :09121457035

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.