X

 حضانت و ملاقات فوری فرزند - دستور موقت

حضانت و ملاقات فوری فرزند - دستور موقت

در زمانی که یکی از پدر یا مادر که حضانت با وی است اجازه ملاقات به دیگری ندهد و یا در صورتیکه یکی از والدین به دیگری اجازه اعمال حق حضانت را ندهد، دیگری میتواند در قالب دستور موقت و دادرسی فوری از دادگاه صالح بخواهد که در این خصوص دستوری سریع و خارج از نوبت بدهد.

 

  |  
بازدید: 29923
  |  
امتیاز: Article Rating

درخواست ملاقات فوری فرزند 

دادخواست ملاقات فرزند

خواهان : آقای وحید ...... با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری 

خوانده :  خانم نصیبه ...... به حضانت از شهبد ........... فرزند مشترک به آدرس: تهران 

تعیین خواسته و بهای آن : دستور موقت مبنی بر ملاقات فرزند

دلایل و منضمات :

1- فتوکپی مصدق عقد نامه

2- فتوکپی مصدق طلاق نامه

ریاست محترم دادگاه عمومی

با سلام وتقدیم احترام

به استحضار می رساند موکل آقای وحید ........ به تاریخ ....... با خوانده محترمه خانم نصیبه ...... ازدواج نموده است و حاصل این ازدواج بک فرزند به نام شهبد ...... می باشد. با توجه به مشکلات موجود مبادرت به طلاق از یکدیگر مطابق دادنامه شماره ...... مورخ ....... از پرونده کلاسه ........ شعبه ...... دادگاه ...... نموده اند حال بااستناد ماده 20 قانون حمایت از خانواده تقاضای رسیدگی و صدور حکم دستور موقت مبنی بر ملاقات فرزند با مشخصات فوق الذکر را خواستارم.

 

 

 

دستور موقت ملاقات فرزند

به تاریخ 93/9/9 در وقت فوق العاده شعبه ... دادگاه خانواده بتصدی امضاء کننده ذیل تشکیل است پرونده تحت نظر قرار دارد وکیل خواهان حضور دارد و اظهار میدارصدور دستور موقت حضانت و به جهت اینک خوانده از حضانت و سرپرستی موکل اینجانب نسبت بهد خواسته فرزند مشترک جلوگیری به عمل آورد تقاضای صدور دستور موقت ملاقات را از محضر دادگاه دارم. 
دادگاه پس از بررسی محتویات پرونده بشرح ذیل مبادرت به صدور دستور موقت مینماید. 

دستور موقت ملاقات فرزند

در خصوص دادخواست خواهان آقای وحید ............ فرزند ............ با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری بطرفیت خوانده خانم نصیبه .......... بخواسته صدور دستور موقت بر حضانت فرزند مشترک به نام شهبد با توجه به اینکه طرفین بلحاظ اختلافات فی مابین جدا از یکدیگر زندگی میکند و با عنایت به فوریت موضوع از جهت رعایت عواطف و رابطه خانوادگی و اینکه اتخاذ تصمیم در وقت احتمال بروز لطمات روحی برای طرفین را در بر خواهد داشت و نظر به اینکه فرزند مشترک در سنی است که خضانت وی قانوناً به عهده مادر میباشد بدین وسیله با اتناد به ماده 20 قانون حمایت خانواده موب 53 و مواد 310 و 316 و 320 و 325 قانون آئین دادرسی مدنی مصوب 79 و ماده 1163 قانون مدنی دستور موقت بر تحویل فرزند مشترک از ناحیه خوانده به خواهان صادر و اعلام مینماید بدین ترتیب که خواهان میتواند با مراجعه به حوزه انتظامی محل نگهداری فرزند مشترک مراجعه نموده و فرزد را از پدر تحویل بگیرد دستور دادگاه در اجرای مفاد ماده 320 قانون آئین دادرسی مدنی به محض ابلاغ قابل اجرا میباشد مقرر است. دستور صادره بلحاظ فوریت امر قبل از ابلاغ قابل اجرا است. 
 

 

رای شورای حل اختلاف حضانت فرزند      

کلاسه پرونده : ....            

شماره دادنامه : ....

مرجع رسیدگی : شورای حل اختلاف مجتمع قضائی

خواهان : خانم نصیبه .............. به حضانت از شهبد ........... فرزند مشترک به آدرس: تهران .............

خوانده :  آقای وحید  ............. با وکالت آقای مسعود محمدی .................

خواسته : حضانت فرزند مشترک

گردشکار : به تاریخ 93/9/15 پرونده تحت نظر قرارداد دادگاه با بررسی محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح آتی مبادرت به صدور رای مینماید. 

 

رای شورای حل اختلاف حضانت فرزند مشترک

در خصوص دعوی خانم نصیبه ......... فرزند ............ با وکالت آقای محمدی وکیل پایه یک دادگستری بطرفیت آقای وحید .......... فرزند .......... بخواسته حضانت طفل مشترک شهبد نظر به جامع اوراق پرونده ضمن احراز رابطه والدین بودن طرفین پرونده با طفل یاد شده، دادگاه با عنایت به مراتب سنی طفل مذکور و با استناد به ماده 1169 ماده مکرر اصلاحی مصوب سال 81/8/19 دعوی خواهان را موجه و انونی دانسته و حکم به قبول دعوی خواهان مبنی بر استرداد طفل مشترک به زوجه بلحاظ الویت حضانت وی صادر و اعلام مینماید. رای صادره حضوری و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران می باشد. 
 

 

مطالب مرتبط با حضانت و ملاقات فرزند :

1- واخواهی از سلب حضانت فرزند، نمونه دادخواست، نمونه رای

2- نمونه رای سلب حضانت فرزند، دادگاه خانواده، وکیل خانواده

3- نمونه رای مطالبه نفقه فرزندان مشترک، دعاوی خانوادگی

4- سلب حضانت، لغو حضانت

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.72 از 5 (39 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.