X

 نمونه شکوائیه و رای - سرقت و جعل چک

نمونه شکوائیه و رای - سرقت و جعل چک

سرقت به معنی ربودن پنهانی مال دیگریست و در صورتی محقق میشود که سه عنصر اساسی موجود باشد، عنصر ربایش، عنصر پنهان بودن عمل سارق و در نهایت تعلق مال به دیگری. سرقت حسب مورد انواع دیگری دارد و مجازاتهای آن متفاوت است. سرقت حدی، سرقت مسلحانه، سرقت در شب، سرقت رایانه ای، سرقت از اماکن دولتی، سرقت در زندان، که هر یک از این عناوین شرایط تحقق و مجازات مخصوص به خود را دارد.

  |  
بازدید: 13180
  |  
امتیاز: Article Rating

 

 

شکوائیه و رای دادگاه - جرم سرقت تعزیری 

شکواییه سرقت و جعل

شاکی : آقای ........... با وکالت .............. به نشانی : .............

مشتکی عنه : آقای ........... به نشانی : ...............

اتهام :

1- سرقت

2 - جعل و استفاده از سند مجعول

محل و تاریخ وقوع جرم : تهران – میدان انقلاب ..............

دلایل و مستندات :

1- رونوشت مصدق چک های مجعول

ریاست محترم دادسرای ناحیه 6 تهران

با سلام و تقدیم احترام

به استحضار عالی می رساند موکل و متهم در محل کار مشترک به آدرس تهران،میدان انقلاب ...................فعالیت داشته که متاسفانه متهم دسته چک موکل را به سرقت برده و با جعل امضا موکل چک ها را خرج کرده است. ضمناً به استحضار می رساند غیر از چک های موضوع شکایت حدوداً 20 فقره چک دیگر نیز توسط متهم جعل و مورد سوء استفاده قرار گرفته است. لذا مستدعی است ضمن انجام تحقیقات و تعقیب متهم، حکم مقتضی در خصوص مجازات نامبرده را صادر فرمایید.

 

رای دادگاه کیفری - سرقت و جعل

پرونده کلاسه : .............       شعبه : 1005 دادگاه عمومی (جزایی) مجتمع قضایی ولیعصر تهران       دادنامه شماره : ................           

شاکی : آقای............ با وکالت ..................... به نشانی ..................

متهم : آقای............ به نشانی مجهول المکان

اتهام : جعل و استفاده از سند مجعول و سرقت

رای دادگاه : در خصوص اتهام آقای ............ فرزند ............ و مجهول المکان مبنی بر سرقت پنج فقره چک به شرح اعلامی در قرار مجرمیت صادره در پرونده و جعل و استفاده از سند مجعول دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده و کیفرخواست صادره از دادسرای ناحیه 11 تهران و مستندات آن از جمله شکایت شاکی آقای ............ با وکالت ............ و نظریه کارشناس رسمی دادگستری و اظهارات مطلع در پرونده و عدم حضور متهم در دادسرا و همچنین در وقت معینه 91/4/18 در دادگاه با وجود ابلاغ وقت از طریق نشر آگهی و عدم ایراد و دفاعی از ناحیه وی و عدم اعلام عذر موجهی و بقا بر شکایت شاکی اعلامی از ناحیه احد از وکلای حاضر در جلسه و همچنین اظهارات نماینده دادستان در دادگاه و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده انتساب بزه های موصوف را به متهم مذکور محرز دانسته و متهم را مستنداً به مواد 656 (بند 5) و 536 از قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده 47 از قانون مذکور به تحمل شش ماه حبس و بیست ضربه شلاق تعزیری بابت سرقت و به پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی بابت جعل و به پرداخت شش میلیون ریال جزای نقدی بابت استفاده از سند مجعول به نفع صندوق دولت و همچنین در اجرای ماده 10 و 667 از قانون مجازات اسلامی عین چک های مسروقه به شاکی مسترد تا از طریق اجرای احکام ممهور به مهر باطل شد به لحاظ مجعول بودن آن پس از صدور رای نهایی گردد محکوم می نماید رای صادره غیابی محسوب و ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ واقعی قابل واخواهی در این دادگاه و سپس ظرف بیست روز قابل تجدیدنظر در دادگاه های تجدیدنظر استان تهران می باشد.

دادرس شعبه 1005 دادگاه عمومی جزایی تهران

 

مطالب مرتبط با سرقت و جعل :

1- تعریف سرقت و انواع آن

2- وکیل برای اعتراض به قرار منع تعقیب

3- جرم خیانت در امانت،صورت های خاص

4- بررسی جرم جعل سند و استفاده از سند مجعول (جعلی)

 

 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.14 از 5 (22 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.