X

 نمونه رای سلب یا لغو حضانت فرزند

نمونه رای سلب یا لغو حضانت فرزند

مطابق تعریف قانون گذار حضانت یا نگهداری از فرزند مشترک (که البته با ولایت و قیمومیت) است تا 7 سالگی با مادر و پس از آن تا سن بلوغ با پدر است (سن بلوغ دختر 9 سال تمام قمری و سن بلوغ پسر 15 سال تمام قمری ) است.در صورتی که هر یک از والدین در زمانی که حضانت با دیگری است مدعی عدم صللاحیت او برای اعمال حق حضانت و نگهداری از فرزند مشترک باشد حق خواهد داشت با مراجعه به دادگاه صالح تقاضای سلب حضانت یا لغو حضانت بنماید.

 

  |  
بازدید: 21163
  |  
امتیاز: Article Rating

سلب حضانت

 

رای دادگاه - سلب حضانت (لغو حضانت)

به تاریخ : 92/01/17                 

مرجع رسیدگی : شعبه 236 دادگاه عمومی و حقوقی تهران               

شماره دادنامه :  .........

کلاسه پرونده : ......

خواهان : آقای ............. به نشانی ............... .

خوانده : خانم ............ به نشانی ................. .

خواسته : سلب حضانت و لغو حضانت

متن رای دادگاه سلب و لغو حضانت

در خصوص دادخواست آقای ............ فرزند ........... به طرفیت خانم ............ به خواسته سلب حضانت فرزند به نام .......... 8.5 ساله، با عنایت به دادخواست تقدیمی و تصویر مصدق شناسنامه و فتوکپی مصدق شناسنامه بدین توضیح که خواهان اظهار داشته است با نوجه به این که از خوانده جدا شده ام فرزند مشترک با توافق به خوانده واگذار نموده ام حق ملاقات روزهای پنج شنبه و جمعه را ممانعت به عمل می آورد. دادگاه با توجه به محتویات پرونده هرچند حسب اظهار خواهان چندین بار جهت ملاقات فرزند در کلانتری محل مراجعه و کلانتری مربوطه چندبار با محکوم له درب منزل خوانده مراجعه کرده لیکن خوانده از انجام ملاقات خواهان با فرزند مشترک خودداری می نماید بنابراین دعوی خواهان را وارد تشخیص و مستندا به قسمت اخیر ماده 14 قانون حمایت خانواده و ماده 1168 و 1169 قانون مدنی ضمن سلب حضانت از خوانده (مادر طفل) حضانت و نگهداری طفل مشترک را به خواهان پدر طفل صادر و اعلام می گردد. رای صادره غیابی است و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه و سپس ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه 236 دادگاه عمومی و حقوقی

 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.2 از 5 (5 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات

شنبه, 21 بهمن,1402

محدثه

سلام،من ۱۷ سالمه ،مادر و پدرم ۱۴سال پیش طلاق گرفتن و حضانت من و خواهر ۱۵ساله ام یا مادرم بود.حدود ۳سال پیش مادرم فوت کرد و ما با خانواده پدری زندگی میکنیم،الان توی خونه ب مشکل خوردیم و میخایم حضانتمون رو به شوهر خالم بدیم و پیش اونا زندگی کنیم .پدرم زندانه و صلاحیت نگهداری مارو نداره،من میتونم حضانت رو ازش بگیرم چجوریه؟!میشه بدون حضور خودش این کارو انجام داد چون نمیده خودش


پاسخ وکیل:
با سلام
خانم محدثه شما و خواهرتان پس از پایان 9 سالگی از دایره حضانت خارج هستید و انتخاب محل اقامتگاه از نظر قانونی با خودتان است و می توانید هر جا که بخواهید زندگی کنید. پدر شما هم قانوناً و هم عملاً امکان منع شما را ندارد.

چهارشنبه, 28 اردیبهشت,1401

دنیا

سلام.۷ ماهه که جداشدم و پسرم ۸ سالشه و باخودش برده.شوهرم معتاده دو زن دیگه هم داره که اون یکی پسرشم معتاده ۱۵ سالشه تو کمپه.الان پسر منو نمیزاره درس بخونه.چجوری سلب حضانتش کنم؟


پاسخ وکیل:
با سلام
اگر همه گفته های شما درست باشد پس از اثبات و احراز این موارد می توانید از همسر سابق خود سلب حضانت فرزند مشترک نمایید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.