X

 نمونه رای طلاق به درخواست زوجه

نمونه رای طلاق به درخواست زوجه

طلاق بسته به اینکه متقاضی آن زوجه و زن باشد یا زوج و مرد، یا اینکه هر دو با هم خواهان طلاق باشند راه های متفاوتی دارد.اصولا در طلاق به درخواست زوج، به دلیل خاصی نیاز نیست.ولی در طلاق به درخواست زوجه و زن علاوه بر پیچیدگی موضوع، زوجه ضرورتا برای درخواست خود باید یکی از دلایل تعریف شده طلاق را داشته باشد و صرف عدم تفاهم و یا عدم علاقه زن به شوهر اصولا نمیتواند دلیل طلاق با شد مگر در شرایط بسیار خاص. که البته علی رغم همه آنچه گفته شد در صورت داشتن وکیل خوب و با تجربه طلاق حتما میتوانید به خواسته و مقصود خود که طلاق است برسید.

 

  |  
بازدید: 18167
  |  
امتیاز: Article Rating

رای دادگاه طلاق زن

 

​نمونه دادخواست طلاق به درخواست زوجه

خواهان : زوجه

خوانده : زوج

وکیل : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

تعیین خواسته و بهای آن : درخواست حکم طلاق

دلایل و منضمات دادخواست:

1-رونوشت مصدق عقدنامه

2-شناسنامه زوج

3-وکالت نامه

ریاست محترم دادگاه های عمومی تهران

با سلام و تقدیم احترام

احتراما با تقدیم این دادخواست طلاق به استحضار می رساند موکل اینجانب در تاریخ 85/1/25 به موجب عقدنامه رسمی به عقد خوانده محترم درآمده است. نظر به اینکه حکم پرداخت نفقه صادره از شعبه 2202 مجتمع محلاتی در پرونده کلاسه 882 به موجب دادنامه شماره ................ قطعی شده و اجراییه نیز به خوانده محترم ابلاغ گردیده است و با عنایت به عدم امکان الزام زوج به پرداخت نفقه و امتناع ایشان از پرداخت، لذا مستندا به ماده 1129 قانون مدنی و بند یک شرایط ضمن عقد نکاحیه مستدعی است حکم به اجازه طلاق زوجه صادر فرمایید.

 

نمونه رای دادگاه خانواده، طلاق به درخواست زن 

پرونده کلاسه : .............

شعبه : 233 مجتمع قضایی خانواده یک

دادنامه شماره : ...................

خواهان : خانم ...........   با وکالت مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به نشانی تهران - میدان فاطمی

خوانده : آقای ......  به نشانی ..............

خواسته : صدور حکم طلاق به درخواست زوجه

بسمه تعالی – به تاریخ 1389/11/3 در وقت نظارت جلسه شعبه 233 به تصدی امضاءکننده ذیل تشکیل است و پرونده کلاسه .......... تحت نظر قرار دارد. با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح ذیل مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه طلاق به درخواست زن

در خصوص دادخواست تقدیمی خانم ........ فرزند ....... با وکالت مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری به طرفیت همسرش آقای ......... فرزند ......... به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش و طلاق به علت ترک انفاق و تحقق بند یک از شرایط ضمن عقد مقرر در سند نکاح با عنایت به اوراق و محتویات پرونده دادخواست و مدارک استنادی از جمله سند نکاح شماره ........1385/1/27 صادره از دفتر ازدواج شماره 210 حوزه ثبت تهران و محرز بودن علقه زوجیت بین طرفین و اظهارات وکیل خواهان و تصویر اجراییه پیوست حاکی از محکومیت خوانده و هم پرداخت نفقه از تاریخ 87/7/10 لغایت 88/7/27 صادره از حوزه 2202 شورای حل اختلاف و تحقیقات مددکار اجتماعی و اظهارات و دفاعیات خوانده از لایحه تقدیمی در جلسه اخیر دادگاه و اینکه خوانده هیچ دلیل و مدرکی دال بر تادیه نفقه ارائه نداده.

و بند یک از شرایط عقد محقق گردیده و داوران موفق به اصلاح ذات البین نشده اند و مفارقت زوجین بیش از یک سال و اختلافات موجود حکایت از عدم تفاهم اخلاقی و عملی آن ها دارد و ادامه اختلاف از وضعیت موجود از موجبات عسر و حرج نیز هست. علیهذا خواسته به نظر دادگاه موجه است استنادا به مواد 1284 و 1119 و 1130 از قانون مدنی و ماده واحده قانون اصلاح مقررات مربوط به طلاق مصوب 1370 گواهی عدم امکان سازش و طلاق خواهان را صادر و اعلام می نماید.

ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ و قطعیت دادنامه می تواند با بذل حداقل تعداد پنجاه عدد سکه تمام بهار آزادی حقوق از مهریه ما فی القباله و قبول بذل از طرف زوج و توکیل غیر به اجرای طلاق خلع نوبت اول و ثبت آن اقدام و از تاریخ اجرای طلاق به مقدار سه طهر عده دارد. زوجین یک فرزند مشترک دختر متولد 1386/1/2 دارند که تا اتمام سن هفت سال قمری حضانت با مادر و پدر حق ملاقات فرزند خود را دارد و ادعای بارداری نشده.

رای صادره حضوری بوده و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان تهران و سپس قابل فرجام است.

رئیس شعبه 233 دادگاه خانواده یک تهران

 

جهت ارتباط با وکیل متخصص دعاوی خانواده و طلاق کلیک کنید  - 88019243

 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.52 از 5 (31 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.