X

 پرونده عملی فسخ قرارداد و مطالبه خسارت و اجرت المثل

پرونده عملی فسخ قرارداد و مطالبه خسارت و اجرت المثل

اهمیت قانونگذار و اصل لزوم قراردادها به جهت حفظ اعتبار تعهدات ناشی از عقود است.تقریبا می توان گفت مهم ترین تأسیسی که ایجاد تعهد می نماید و شکل دهنده رابطه حقوقی انسان هاست قرارداد است.در صوزتی که یک طرف بر خلاف صراحت قرارداد یا شروط ضمن عقد یا ارکان قانونی عقود معین به تعهدات قراردادی خود عمل ننماید ممکن است به حکم قانون یا با توافق طرفین ضمانت اجراها یا شرط جزا یا وجه التزام خاصی برای آن تخلف در نظر گرفته شده باشد.به طور مثال طرفین می توانند با هم شرط کنند که در صورت تخلف یک طرف از انجام تعهد برای طرف دیگر حق مطالبه وجه التزام یا فسخ قرارداد هر یک به تنهایی با تواماً وجود داشته باشد.

 

  |  
بازدید: 9061
  |  
امتیاز: Article Rating

فسخ قرارداد

 

دادخواست فسخ و مطالبه خسارت قراردادی و اجرت المثل

خواهان :  خانم فرزانه ........... نام پدر : مراد    به نشانی : تهران.خیابان پاسداران ............... .

خوانده : خانم مهسا .............. نام پدر : حسن  به نشانی : تهران.خیابان کریمخان ................ .

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

خواسته:

1- صدور حکم مبنی بر تنفیذ فسخ قرارداد مورخ 18/01/90 و تحویل و تخلیه ملک موضوع قرارداد (مقوم به سه میلیون ریال)

2- الزام خوانده به پرداخت اجرت المثل مطابق اصلاحیه قرارداد علی الحساب مقوم به سه میلیون ریال

3- الزام به پرداخت وجه التزام مندرج در اصلاحیه قرارداد علی الحساب مقوم به پنجاه و یک میلیون ریال و همچنین الزام به پرداخت هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل

دلایل و منضمات دادخواست

1- رونوشت مصدق سند مثبت مالکیت

2- رونوشت مصدق قرارداد و اصلاحیه آن

3- رونوشت مصدق چک ها و گواهی عدم تادیه

4- وکالتنامه

5- اظهارنامه اعلام فسخ

شرح دادخواست فسخ قرارداد و مطالبه خسارت قراردادی

به استحضار عالی می رساند موکل خانم فرزانه ...... در تاریخ 18/01/90 مبادرت به انعقاد عقد بیع در خصوص یک واحد آپارتمان مسکونی به نشانی خوانده نموده اما متاسفانه خوانده به تعهدات خویش عمل ننموده و چک صادره با عدم تادیه مواجه گردیده است.لذا در تاریخ 1399/04/05 قرارداد فی مابین ایشان اصلاح گردیده و چک های جدیدی از ناحیه خوانده صادر و تحویل گردید که متاسفانه آن چک ها نیز به دلیل عدم کفایت موجودی با عدم تادیه مواجه گردید. لذا با عنایت به حق فسخ مندرج در اصلاحیه قرارداد و با توجه به تحقق شرط حق فسخ از آن مقام محترم تقاضای صدور حکم مبنی بر تنفیذ فسخ قرارداد و تحویل و تخلیه ملک موضوع قرارداد و  الزام خوانده به پرداخت اجرت المثل مطابق قرارداد و الزام به پرداخت وجه التزام مندرج در اصلاحیه قرارداد و نهایتا الزام خوانده به پرداخت هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل را دارم.

 

رای دادگاه فسخ قرارداد و مطالبه خسارت قراردادی و اجرت المثل

کلاسه پرونده : ......                             

شماره دادنامه:  ......

مرجع رسیدگی : شعبه....... دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی .......

خواهان : خانم فرزانه ............با وکالت آقای مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری و  به نشانی: تهران ، میدان فاطمی ....... .

خوانده : خانم مهسا ............... به نشانی: تهران .خیابان کریمخان ........... .

خواسته: تنفیذ فسخ قرارداد و تحویل و تخلیه ملک موضوع قرارداد و  الزام خوانده به پرداخت اجرت المثل مطابق قرارداد و الزام به پرداخت وجه التزام

گردشکار: خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده مقرر دادگاه بتصدی امضاء کننده زیر تشکیل است با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر مبادرت بصدور رای مینماید.

متن رأی دادگاه خسارت قراردادی

در خصوص دادخواست خانم فرزانه ......... با وکالت آقای مسعود محمدی به طرفیت خانم مهسا ....... مبنی بر مطالبه مبلغ 1,900,000,000 ریال با استناد یک فقره چک به شماره منعکس در متن دادخواست توام با خسارت دادرسی با توجه به وجود اصل و گواهی عدم پرداخت آن در ید خواهان که دلالت بر اشتغال ذمه خوانده داشته و استصحابا بقاء دین نتیجه گرفته می شود و دفاعی در قبال خواسته صورت نگرفته مستندا به مواد 314-249 قانون تجارت و مواد 1284-1301 قانون مدنی، 198-522-519-515 قانون آیین دادرسی مدنی و تبصره ماده 2 قانون صدور چک مصوب 1355/04/08 و ماده واحده مصوب 21/09/77 مجمع تشخیص مصلحت نظام نامبرده را به پرداخت مبلغ 1,900,000,000 ریال از بابت اصل خواسته و پرداخت مبلغ 38,080,000 ریال از بابت هزینه دادرسی و تاخیر تادیه برحسب نرخ بانک مرکزی تا زمان تادیه در حق خواهان محکوم می نماید. رای صادره غیابی و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل واخواهی دراین شعبه و پس از 20 روز قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.54 از 5 (26 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.