X
نمونه فرمها و اوراق حقوقی و قضایی

نمونه فرم های دادگستری و اوراق قضایی

گزیده‌ای از نمونه فرم های دادگستری تهیه شده توسط دادگران حامی

 متن دادخواست و فرم درخواست طلاق از طرف زن

متن دادخواست و فرم درخواست طلاق از طرف زن

طلاق به درخواست زن از جمله دعاوی حقوقی محسوب می شود و دعاوی حقوقی نیز مطابق مقررات قانون آیین دادرسی مدنی به موجب دادخواست به عمل می آید.قانون آیین دادرسی مدنی مصوب سال 1379 است.یعنی قبل از فراگیر شدن ثبت الکترونیک دادخواست پس مقررات راجع به تقدیم دادخواست الکترونیک و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این قانون مورد بحث قرار نگرفته.در حال حاضر برای تنظیم دادخواست نیاز به هیچ فرم مخصوصی نیست و متقاضی باید با به همراه داشتن متن دادخواست خود به یک دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و اقدام به ثبت متن بنماید البته وکلای دادگستری نیازی به مراجعه حضوری به این مراکز ندارند و خود نیز می توانند در دفتر وکالت خود اینکار را انجام دهند. طلاق به درخواست زن از آن جهت که قانون ایران ابتدئاً و ذاتاً چنین حقی برای خانم ها در نظر نگرفته امری بسیار پیچیده و حساس است. بر خلاف باور عمومی و غالب، اگر صرفاً زن طلاق بخواهد و مرد راضی به آن نباشد طلاق به درخواست زوجه ولو اینکه پیچیده است ولی غیر ممکن نیست. از این جهت ضرورت دارد قبل از هر اقدامی با یک وکیل متخصص طلاق و یک وکیل با تجربه در زمینه دعاوی خانوادگی مشورت نمایید.

 

  |  
بازدید: 182066
  |  
امتیاز: Article Rating

دادخواست طلاق زن

 

نمونه فرم دادخواست طلاق به درخواست زن - شماره 1

خواهان :  خانم .............   نام پدر : ................    شغل: ..............  محل اقامت: ................ .

خوانده :   آقای ..............  نام پدر : .................  شغل : ...............  محل اقامت : .............. .

وکیل خواهان : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری  به آدرس : تهران - میدان فاطمی - میدان گلها

تعیین خواسته و بهای آن :    

1-طلاق به درخواست زوجه 

2- مطالبه خسارات دادرسی

دلایل و منضمات :

1- وکالت نامه به شماره ........ مورخ 1394/11/14 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15,000 ریال باطل شد.

2- شناسنامه و کارت ملی خواهان به شماره .............. مورخ ..............

3- سند ازدواج شماره ......... مورخ 1366/01/05 دفتر رسمی ازدواج شماره .......

شرح دادخواست طلاق به درخواست زن 

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام

احتراماً مراتب دادخواهی موکل را به شرح ذیل به استحضار عالی می رساند؛

1- به موجب سند ازدواج شماره ........ مورخ 1366/01/05موکل به عقد دائم آقای .......... (خوانده) درآمدند و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که هردو از دایره حضانت خارجند.

2- موکل و خوانده مدت چهارسال است به واسطه بدرفتاری ها و پرخاشگری های مکرر و غیر قابل تحمل زوج، جدا از یکدیگر زندگی می کنند و به کرات نیز توسط خوانده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و حتی موکل تحت فشار و اکراه حاصله از ناحیه زوج مجبور به امضای اقرارنامه ای دال بر دریافت مهریه خویش شدند این در حالی است که موکل هیچ مهریه ای دریافت ننموده است.

فلذا با عنایت به کراهت حاصله به دلیل بدرفتاری و پرخاشگری های زوج و جدایی طولانی ایشان از یکدیگر و همچنین با توجه به عسر و حرج حاصله که ادامه زندگی مشترک را برای موکل غیرممکن نموده است با بذل ده هزارتومان تقاضای صدور اجازه طلاق و صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

 

فرم درخواست طلاق از طرف زن

 

نمونه فرم دادخواست طلاق به درخواست زن - شماره 2

خواهان : مریم .......... فرزند: علی   شغل:کارمند   به نشانی: تهران ....

خوانده : حیدر ............ فرزند: حسین   شغل: آزاد    به نشانی: تهران ....

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری - به نشانی : تهران – میدان فاطمی - میدان گلها - بلوار گلها

خواسته : طلاق به درخواست زوجه

دلایل ومنضمات داخواست(مدارک):

1- وکالت نامه به شماره  ......... مورخ 1392 سند ازدواج شماره ........... مورخ 1392  شناسنامه

شرح دادخواست طلاق به درخواست زن

ریاست محترم دادگاه

با سلام و تقدیم احترام

احتراماً به استحضار می رساند موکل به موجب سند ازدواج که تصویر آن پیوست دادخواست تقدیم گردیده در تاریخ 1378  با خوانده ازدواج نموده که حاصل این ازدواج یک پسر 11 ساله می باشد. بنا به اظهار موکل، به دلیل اختلافات شدید وعدم تفاهم، زوجین بیش از یکسال است که جدا از یکدیگر زندگی می کنند و سوء رفتار شدید زوج موجب کراهت و تنفر شدید زوجه از وی گردیده و ادامه ی زندگی با زوج را برای زوجه غیر قابل تحمل ساخته و وی را در عسر و حرج شدیدی قرار داده است به نحوی که حاضر است با بذل چهار سکه از مهریه اش خود را مطلقه نماید. نظر به مراتب فوق رسیدگی و صدور حکم شایسته مبنی بر طلاق مورد استدعا می باشد.

 

 

نکات مهم درخواست طلاق زن (زوجه)

1- زوجین برای موفقیت در دعوای طلاق باید دلایلی داشته باشند که از سوی دادگاه خانواده مورد قبول و پذیرش باشد و چنین نیست که به محض طرح دعوا و به صرف تقدیم دادخواست به خواسته طلاق برسند.در واقع مطابق قوانین ما طلاق از حقوق مرد بوده و در انحصار زوجه می باشد.جهت اطلاع از راه های طلاق برای زن مقاله ای با این عنوان را در همین سایت مطالعه کنید.

2- لازم به ذکر است در مواردی که زوجه هیچ راهی برای طلاق ندارد می تواند با مشورت و همراهی یک وکیل خوب و باتجربه طلاق و دعاوی خانواده به مقصود و خواسته خود برسد. 

3- طلاق چه به درخواست زوج باشد و چه به درخواست زوجه در صورتی که زوجین مقیم خارج از کشور باشند ترتیبات و تشریفات مخصوصی دارد که کاملا با آنچه در مورد افراد ساکن ایران قانون گذاری شده، متفاوت است.

4- توصیه می شود به جهت حساسیت موضوع طلاق به درخواست زوجه قبل از هر اقدامی به یک وکیل متخصص در زمینه دعاوی خانوادگی مراجعه و مشورت نمایید.

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.93 از 5 (61 امتیاز)
پرسش و پاسخ‌های متداول
درخواست اولیه یا همان دادخواست به دفتر خدمات قضایی داده میشود و بعد از آن به شورای حل اختلاف و دادگاه خانواده ارجاع شده و تحت رسیدگی قرار میگیرد.
طلاق دعوای غیر مالی و هزینه دادخواست آن مبلغ ناچیز و اندکی است (کمتر از 200 هزار تومان).
خیر، مهریه و طلاق دو خواسته جداگانه است و حتی اگر در یک دادخواست مطرح شود جداگانه رسیدگی می شود.
بله، در این صورت دادگاه پس از احراز و تشخیص و صدور حکم طلاق وارد رسیدگی به ادعای اعسار از پرداخت مهریه می شود.
دادگاه خانواده واقع شده در محل سکونت و اقامتگاه اعلامی مرد به طلاق رسیدگی می کند و اگر مرد مجهول المکان باشد یا زن اقامتگاه شوهر را نداند طرف را مجهول المکان اعلام نموده و دعوای طلاق غیابی مطرح میکند در این فرض دادگاه محل سکونت زن و زوجه صالح به رسیدگی است.
توصیه می شود در این خصوص مقاله راه های انتخاب وکیل خوب برای دعاوی خانوادگی را مطالعه فرمایید.در صورتیکه تصمیم به اعطای وکالت به وکلای دادگستری دفتر وکالت دادگران را دارید با تلفن های مجموعه ما تماس گرفته و پس از هماهنگی و اخذ نوبت مراجعه نمایید.
اشتراک گذاری
فایل های پیوستی
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

آرشیو زمانی

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.