X

 اجازه ازدواج مجدد - دادخواست و رای

اجازه ازدواج مجدد - دادخواست و رای

منظور از عنوان حقوقی اجازه ازدواج مجدد یا به تعبیر دقیق تر اذن ازدواج مجدد این است که اگر مردی مدعی باشد که امکان تمتع و تمکین در زندگی مشترک برای وی وجود ندارد و همسر وی نیز رضایت به ازدواج بعدی و ازدواج مجدد او ندارد می تواند با مراجعه به دادگاه و اثبات این امر اذن دادگاه را برای ازدواج دوم اخذ نماید.برای اذن یا اجازه ازدواج مجدد مدارک و تشریفاتی لازم است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

  |  
بازدید: 25016
  |  
امتیاز: Article Rating

 

نمونه دادخواست - اجازه ازدواج مجدد زوج

خواهان : زوج

خوانده :  زوجه - مجهول المکان

وکیل یا نماینده قانونی : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

خواسته یا موضوع و بهای آن : تقاضای صدور اجازه ازدواج مجدد زوج

دلایل و منضمات دادخواست (مدارک) :

1- فتوکپی مصدق شناسنامه

2- فتوکپی مصدق کارت ملی

3- فتوکپی مصدق رونوشت عقدنامه

4- وکالتنامه

5- وکالتنامه رسمی

شرح دادخواست                                                 

ریاست محترم دادگاه

با سلام و تقدیم احترام

به استحضار عالی می رساند؛ موکل آقای ........... با خانم ........... در تاریخ 74/03/02 به عقد دائم یکدیگر درآمده اند. خانم ......... در امریکا درخواست طلاق نموده و در تاریخ 24 مه 2010 (89/03/03) طلاق امریکایی می گیرند که فتوکپی مصدق طلاقنامه ضمن دادخواست هست. موکل آقای ......... هم به موجب قوانین ایران دادخواست طلاق نموده اند (کلاسه پرونده ...........) که در جریان هست. با عنایت به مطالب فوق و جدا بودن طرفین از هم آقای ............ تقاضای ازدواج مجدد دارند لذا از آن مقام تقاضای رسیدگی و صدور حکم را تقاضا دارند.

 

 

رای دادگاه - اجازه ازدواج مجدد

پرونده کلاسه : ............            

مرجع رسیدگی : شعبه  268 دادگاه عمومی مجتمع قضایی خانواده 2 ونک (تهران)        

دادنامه شماره ...............

خواهان : آقای ..............با وکالت ............... به نشانی...................

خوانده :  خانم .............. به نشانی مجهول المکان

خواسته : اذن در ازدواج

نسبت به دعوی ............... علیه ................ دایر بر اذن در ازدواج حکم به رد دعوا/بطلان دعوا/بی حقی خواهان صادر شد.

گردشکار: خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده/مقرر دادگاه به تصدی امضاءکننده زیر تشکیل شده است و با توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.

متن رای دادگاه ازدواج مجدد :

در خصوص دادخواست آقای .......... باوکالت ............. به طرفیت .............. فرزند ...........مجهول المکان به خواسته ازدواج مجدد با عنایت به محتویات پرونده و کپی سند نکاحیه و وجود علقه زوجیت دائم فی ما بین طرفین به سبب عقد نکاح محرز و مسلم می باشد در مورد خواسته با توجه به اینکه وکیل خواهان با حضور در دادگاه دلیل و بینه کافی و موثر که موجب ازدواج مجدد خواهان باشد به دادگاه ارائه نکرده است لذا دادگاه با توجه به مراتب فوق دعوی خواهان را با وکالت وکیل وارد نمی داند. به استناد ماده 1257 قانون مدنی حکم به بطلان دعوی خواهان اعلام می نماید. رای صادره وفق مقررات ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

رئیس شعبه 268 دادگاه خانواده تهران

 

 

مطالب مرتبط با اجازه ازدواج مجدد : 

1- حکم طلاق به درخواست زوج 

2- دادخواست طلاق توافقی، وکیل خوب طلاق توافقی

3- ازدواج، طلاق، رجوع ایرانیان مقیم خارج از کشور

4- رای دادگاه الزام به تمکین، وکیل پایه یک دادگستری 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.68 از 5 (37 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات

پنجشنبه, 24 تیر,1400

وحید گودرزی

سلام امروز دادگاه ازدواج مجدد داشتم وبا توجه به اینکه بعد از روایند عدم تمکین و محکومیت و ابلاغ و نیومدنش امروز رسیدگی ازدواج مجدد داشتم قاضی ازم پرسید چقد حقوق میگیری گفتم ۵ تمن چون قاضی همون قاضی مهریه بود و نمیتونستم بیشتر بگم الان تو سایت نگاه میکنم نوشته ارسال پرونده به مرجع ذی صلاح میخام بدونم با توجه به اینکه من تمام شرایطم فراهمه ممکنه دادگاه درخواست ازدواج مجددمو رد کنه ممنون ج بدین

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.