X

 جرایم توهین و تهدید - رای دادگاه کیفری

جرایم  توهین و تهدید - رای دادگاه کیفری

تعرض به حیثیت، آبرو و شخصیت انسانی و اجتماعی افراد از سوی قانونگذار بدون پاسخ نیست.ضمانت اجرای توهین، تهدید، افترا و قذف که از جمله مهم ترین جرایم علیه حیثیت و آبروی افراد محسوب می شوند حسب مورد و به تشخیص قاضی مجازات هایی مانند حبس (زندان)، جزای نقدی و شلاق به همراه دارد.ملاک تشخیص توهین، عرف و نظر اکثریت جامعه است و قاضی هم خود عضو و نماینده جامعه بوده و از همین منظر وقوع عنصر مادی جرایم علیه حیثیت افراد را تشخیص می دهد.قذف نیز تعبیر شارع است از نوعی توهین که به طور خلاصه عبارت است از نسبت زنا و لواط به فرد دیگر یا پدر و مادر و خانواده وی.مجازات قذف به حکم قانون و مثتبت از احکام فقهی 80 ضربه شلاق است.در ادامه چند نمونه رای دادگاه کیفری دو راجع به توهین که توسط وکلای دفتر وکالت دادگران حامی با موفقیت به انجام رسیده است جهت اطلاع مخاطبان گرامی ارائه می گردد.

 

  |  
بازدید: 72145
  |  
امتیاز: Article Rating

 

رای دادگاه جرم تهدید و توهین (نمونه شماره 1)

پرونده کلاسه : .............           

مرجع رسیدگی : شعبه 1052 دادگاه عمومی (جزایی) مجتمع قضایی عدالت تهران       

دادنامه شماره : ..........

شاکی : آقای ............. به نشانی ...............................

متهم :   آقای ........... با وکالت آقای ............ به نشانی ..........................

اتهام ها :

1- توهین به اشخاص عادی                         

2- تهدید

رای دادگاه :

در خصوص اتهام آقای ........... فرزند ........... مبنی بر توهین و تهدید موضوع کیفرخواست شماره .......... مورخه 91/11/18 دادسرای ناحیه یک تهران با عنایت به محتویات پرونده و شکایت شکات، گواهی گواه در مرجع انتظامی، متن پیامک های ارسالی از ناحیه متهم، دفاعیات بلاوجه متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی و عدم حضور مشارالیه در جلسه رسیدگی و نیز لحاظ سایر قرائن و امارات مندرج در پرونده، وقوع بزه های انتسابی از سوی نامبرده محرز و مسلم تشخیص و دادگاه به استناد مواد 608 و 669 قانون مجازات اسلامی مشارالیه را  بابت جرم تهدید به پرداخت مبلغ صد میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت بابت و بابت بزه توهین نیز با رعایت بند 2 ماده 3 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین به پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم می نماید. رای صادره غیابی و در فرجه ده روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در این شعبه و سپس وفق مقررات قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

دادرس شعبه 1052 دادگاه عمومی جزایی تهران

 

 

رای دادگاه جرم تهدید و توهین (نمونه شماره 2 )

پرونده کلاسه : ‎..........

مرجع رسیدگی :‏ شبه ۱۰۲۹ دادگاه کیفری دو مبحتمع قضایی شهید قدوسی تهران ( ۱۰۲۹ جزایی سابق )

تصمیم نهایی شماره : .........

شاکی :

خانم آرزو ...... فرزند حسین به نشانی تهران- چهارراه جهان کودک ...........باوکالت اقای ............ .

متهمین :
1- آقای شهرام ........ 2- خانم مریم ..... همگی به نشانی تهران-بلوار مرزدران ............ .
اتهام ها :

1- تهدید

2- تخریب

3- توهین به اشخاص عادی افحاشی

4- ضرب و جرح عمدی

متن رای دادگاه تهدید و توهین

در خصوص اتهام خانم مریم ....... فرزندحسن  و شهرام ......  فرزندناصر هر دو دائر بر تهدید، توهین، تخریب عمدی ، ایرادصدمه بدنی عمدی نسبت به شاکی خانم آرزو ...... باوکالت آقای.... درخصوص اتهام توهین و تهدید و ایرادصدمه بدنی عمدی منتسب به متهم ردیف اول باتوجه به شکایت شاکی و دفاعیات غیر موجه متهم و گزارش ضابطین و کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 3 تهران بزه های انتسابی به نامبرده محرز است  دادگاه از حیث توهین به استنادماده 608 قانون مجازات اسلامی وی را به پرداخت صد میلیون ریال جزای نقدی و از حیث اتهام تهدید به استناد ماده ۶۶۹ همین قانون به تحمل 74ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید که با رعایت ماده ۱3۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به لحاظ تعدد فقط مجازات اشد اجرا میگردد و چنانچه مجازات اشد غیر قابل اجرا شده یا تخفیف یابد مجازات اشد بعدی اجرا خواهد شد و همچنین به استناد ماده ۴ قانون مرقوم بابت کبودی دست راست به پرداخت یک و نیم هزارم دیه کامل درحق شاکی محکوم می نماید و راجع به اتهام تخریب عمدی وی و اتهامات متهم ردیف درم با عنایت به محتوای اوراق پرونده و انکار متهم عدم کفایت دلیل به لحاظ عدم احراز وقوع بزه به استناد ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری حکم برائت متهمان صادر و اعلام میگردد رای صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.
رئیس شعبه ۱۰۲۹ دادگاه کیفری تهران 

 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.64 از 5 (50 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.