X

 نمونه دادخواست جلوگیری از تصرف عدوانی حقوقی

نمونه دادخواست جلوگیری از تصرف عدوانی حقوقی

تصرف عدوانی یعنی تصرف در مال غیر بدون اذن مالک و مجوز قانونی. دعوای تصرف عدوانی می تواند هم به شکل حقوقی مطرح شود هم کیفری اما نکته اینجاست که اگر ابتدائاً دعوای حقوقی تصرف عدوانی مطرح شود دیگر نمی توان طرح دعوای کیفری کرد.برای طرح دعوای حقوقی تصرف عدوانی یا سایر دعاوی تصرف لازم است خواهان خواسته خود را به موجب دادخواست تقدیم دادگاه صالح نماید.البته از آنجایی که به حکم قانون (ماده 177 قانون آیین دادرسی مدنی) دعوای تصرف عدوانی تابع تشریفات آیین دادرسی نیست به اعتقاد ما تقدیم دادخواست نباید خصوصیت داشته باشد ولی در عمل حتی در این مورد هم درخواست شفاهی یا خارج از فرم دادخواست پذیرفته نمی شود.

 

آشنایی با وکیل تصرف عدوانی

  |  
بازدید: 10277
  |  
امتیاز: Article Rating

متن دادخواست رفع تصرف عدوانی 

متن درخواست رفع تصرف عدوانی

 

شناخت اجمالی دعوای حقوقی رفع تصرف عدوانی

هرگاه شخصی متصرف ملکی باشد و دیگری بدون مجوز قانونی ملک را از تصرف او خارج کند می توان علیه مطرح کرد و ملک را از متصرف باز پس گرفت. در دعوای تصرف عدوانی حقوقی لازم نیست خواهان مالکیت خود را اثبات کند و تنها با اثبات این که قبل از متصرف فعلی، ملک در تصرف او بوده است و مدت زمان تصرف ایشان باید به اندازه ای باشد که از نظر عرف متصرف شناخته شود که تشخیص آن با قاضی است.

حتی اگر متصرف عدوانی مالک ملک هم باشد و از دید خود محق در تصرف باشد باز خواهان می تواند با اثبات تصرف قبلی خود خواهان رفع تصرف عدوانی شود.

آرای دادگاه ها در مورد رفع تصرف عدوانی فوراً اجرا می شود و تجدیدنظرخواهی از حکم مانع اجرای حکم نیست.

 

منظور از دعوای کیفری رفع تصرف عدوانی

در دعوای کیفری تصرف عدوانی مال مورد تصرف باید مال غیرمنقول باشد امکان طرح دعوای کیفری تصرف عدوانی تنها از سوی مالک وجود دارد و تصرف باید بدون رضایت مالک انجام شده باشد و متصرف سوءنیت داشته باشد در واقع در دعوای کیفری دادگاه پس از احراز مالکیت را به محکومیت متصرف می دهد و برای او مجازات تعیین می کند.

 

دادخواست رفع تصرف عدوانی

 

متن درخواست رفع تصرف عدوانی

خواهان : آقای سیامک ......  نام پدر : علی   شغل : آزاد     محل اقامت: تهران. خیابان سردار جنگل ........ .

خوانده : آقای محسن ......    نام پدر : حیدر   شغل : معلم   محل اقامت : تهران. خیابان گاندی ............ .

خواسته :

1- رفع تصرف عدوانی و از بین بردن آثار تصرف

2- اجرت المثل ایام تصرف

3- خسارات دادرسی

4- بدوا صدور دستور موقت و اجرای آن پیش از ابلاغ

دلایل و منضمات :

1- سند مالکیت

2- استشهادیه

3- درخواست استعلام پلاک ثبتی ... فرعی از .. اصلی بخش ثبتی ... حوزه ثبت ...

4- تحقیقات محلی

5- جلب نظر کارشناس

6- درخواست استماع شهادت شهود

شرح داخواست رفع تصرف عدوانی

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی شهر  تهران

با سلام

احتراما با تقدیم این دادخواست مراتب دادخواهی خود را به شرح زیر به عرض آن مقام محترم می رسانم:

مستندا به تصویر سند مالکیت اینجانب مالک ... دانگ یک قطعه زمین به پلاک ثبتی ... فرعی از .. اصلی حوزه ثبتی ... به نشانی ... می باشم. مستندا به استشهادیه پیوست دادخواست، خوانده بدون اجازه اینجانب و بدون وجود هیچ قرارداد و توافقی، زمین اینجانب را تصرف نموده و اقدام به ساخت ویلا در آن نموده است. به رغم تذکرات شفاهی و کتبی و ارسال اظهارنامه به خوانده، مشارالیه همچنان به تصرفات غاصبانه ی خود ادامه داده است.فلذا با تقدیم این دادخواست و با عنایت به ادله ی تقدیمی، مستندا به موارد 308 و 311 قانون مدنی، رسیدگی و صدور حکم به محکومیت خوانده در موارد زیر از محضر آن مقام محترم مستدعی است: 1- رفع تصرف عدوانی و رفع آثار تصرف شامل قلع و قمع مستحدثات خوانده ، 2- پرداخت اجرت المثل ایام تصرف با جلب نظر کارشناس دادگستری و 3- کلیه خسارات دادرسی .ضمنا با توجه به این که ادامه ی عملیات ساخت و ساز خوانده در زمین اینجانب سبب ورود خسارات مضاعفی به اینجانب می گردد و به کاربری زراعی زمین آسیب وارد می سازد، مستندا به مواد  310 و 320 قانون آیین دادرسی مدنی، بدوا صدور دستور موقت  مبنی بر توقف ساخت و ساز و اجرای آن پیش از ابلاغ به خوانده از محضر آن مقام محترم مورد تقاضا است.

 با تشکر و تجدید احترام

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ایجاد شده توسط
2.43 از 5 (23 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.