X

 انتخاب وکیل دادگستری خوب و با تجربه

انتخاب وکیل دادگستری خوب و با تجربه

در انتخاب وکیل دادگستری خوب و با تجربه باید اطمینان حاصل نمودکه وکیل مورد انتخاب ملزم با حرکت در مسیر اخلاق است. در واقع یک وکیل دادگستری با تجربه به جهت آگاهی از قوانین و مسیرهای قانونی می تواند کار موکل را به تعویق بیندازد و البته غالبا چنین است که وکیل دادگستری دانش خود را در مسیر سرعت بخشیدن و حصول نتیجه به کار میبندد و اکثر وکلا دادگستری رعایت منافع و مصلحت موکل را وظیفه خود میدانند و به آن پایبند هستند. برای انتخاب وکیل دادگستری می توان از بین وکلای مختلف آن هایی را که به مسئله اشراف و آگاهی و تخصص بیشتری دارند انتخاب نمود.

 

  |  
بازدید: 9853
  |  
امتیاز: Article Rating

انتخاب وکیل

 

روش پیدا کردن وکیل خوب دادگستری 

  • معمولاً زمانی که در خصوص مورد مشابه یکی از آشنایان افراد مراجعه به وکیل داشته و از وی رضایت خاطر داشته اند، وی او را به سایر افراد که در جستجوی وکیل دادگستری هستند، جهت انجام امور وکالتی معرفی می نمایند.
  • البته افراد نباید صرفاً به معرفی بسنده کنند بلکه باید برای پیدا کردن وکیل خوب حتماً با مراجعه حضوری به وکیل دادگستری از چند و چون کار حقوقی خود اطلاع حاصل کنند.
  • معمولا افراد در دام کسانی می افتند که فقط به خاطر دریافت حق الوکاله، به آنها این تضمین را می دهند که حتماً پرونده آنها نتیجه مطلوب را خواهد گرفت. مردم باید به این مهم آگاه باشند که یک وکیل خوب و حرفه ای به هیچ عنوان نتیجه کار پرونده را تضمین نمی کند، بلکه به موکلین خود این اعتماد را می دهد که نهایت تلاش و کوشش خود را به کار خواهد گرفت و پروسه دادرسی و احتمال های موجود و شانس برنده شدن را برای وی شرح می دهد.
  • در مراجعه به وکیل دادگستری بایستی حرفه ای بودن وکیل، تخصص وی، دانشگاه محل تحصیل، اخلاق حرفه ای وکیل و ... مد نظر گرفته شود. مراجعه به سایت های اینترنتی جهت انتخاب وکیل خوب و حرفه ای، خالی از لطف نیست چرا که بسیاری از وکلای حرفه ای دارای سایت اینترنتی هستند.
  • حتما پس از یافتن وکیل به نحو حضوری به وی مراجعه شود. مردم نبایستی ترس از پرداخت حق الوکاله داشته باشند، چه بسا بسیاری از مسائل حقوقی مورد سؤال آنها با شرکت در جلسه مشاوره و کسب مشورت از وکیل دادگستری که با پرداخت هزینه حق المشاوره ممکن است و وکلای حرفه ای در این خصوص همگی حق المشاوره دریافت می کنند، برطرف و به نحو درست و در مسیر درست هدایت شود.
  • در انتخاب وکیل خوب، اینکه وکیل دادگستری از دانشگاه معتبر و در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری فارغ التحصیل شده باشد یک مزیت و برتری محسوب می شود اما کافی نیست و علاوه بر این تجربه و روش وکیل و مهارت و داشتن شم وکالت مهم است. در صورت عمل به توصیه های ما در این مطلب مختصر اطمینان داشته باشید که بهترین وکیل دادگستری را انتخاب خواهید کرد.
  • در انتخاب وکیل دادگستری خوب و با تجربه باید مقید بودن وی به اخلاق حرفه ای و رفتار عرفی و معقول را تشخیص داده و از آن اطمینان حاصل نمود. در واقع وکیل به جهت آگاهی از قوانین و مسیرهای قانونی می تواند کار موکل را به تعویق بیندازد و یا متقابلا به حصول نتیجه تسریع ببخشد. برای انتخاب وکیل دادگستری با تجربه می توان از بین وکلای مختلف آن هایی را که به مسئله اشراف و آگاهی و تخصص بیشتری دارند، انتخاب نمود. برای رسیدن به این هدف بهترین راه ملاقات  و مواجهه حضوری با وکیل است.

 

داشتن دفتر وکالت منظم و منشی و کارمند و دستیار نشان دهنده عزم و جدیت وکیل و اهمیت به حرفه وکالت و موکلین است.هرگز با یک وکیل خارج دفتر وکالت یا در خیابان یا منزل قرار نگذارید !

 

  • در خصوص انتخاب وکیل خوب و با تجربه باید دانست؛ وکیل خوب صرفاً،  یک وکیل با سابقه نیست. چه بسا وکلای جوانی که آگاهی و دانش و ذکاوت و ارتباطات اجتماعی و کاری و حتی تجربه  آن ها از وکلای با سابقه بسیار بیشتر است.
  • از دیگر نکاتی که باید در انتخاب وکیل خوب و با تجربه  به آن ها توجه نمود، منصف بودن وکیل دادگستری، استفاده از تجربه کسانی که قبلاً به وکیل مراجعه نموده و نتیجه موفق گرفته اند، خصوصیات اخلاقی و حسن شهرت، معتمد بودن وکیل و مهارت کافی می باشد.
  • در خصوص انتخاب وکیل نباید به هرگونه تبلیغاتی که در این خصوص می شود اعتماد کرد، بلکه باید از سلامت حرفه ای و اخلاقی وکیل اطمینان حاصل نمود. کانون های وکلا در اکثر سخنرانی های خود به عدم مراجعه وکلا و هم چنین اشخاص حقیقی به مؤسسات حقوقی نامعتبر تأکید می کنند. در هر حال در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا از جمله امریکا، روز به روز بر اهمیت استفاده بیشتر از خدمات وکلا و مشاوران تأکید می شود.

 

انتخاب و معرفی وکیل پایه یک دادگستری خوب

  • در مورد انتخاب و معرفی یک وکیل خوب دادگستری باید گفت، وکیل پایه یک دادگستری فردی است که دارای پروانه وکالت از سوی یکی از کانون های وکلای دادگستری می باشد که اقدام به طرح دعوی یا دفاع له یا علیه موکل در کلیه مراجع قضایی و غیرقضایی اعم از دادگاهها، دادسراها، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، شورای حل اختلاف، ادارات ثبت شرکت ها، شهرداری و ... می نماید. وکلای دادگستری باید دارای شرایطی باشند که به موجب قوانین راجع به وکالت در دادگاهها برای آنها مقرر گردیده است.لذا، وکلاء دادگستری تابع آیین نامه ها و ضوابط مندرج در کانون های وکلای هستند. 
  • تعهد وکلای پایه یک دادگستری به هیچ عنوان تعهد به نتیجه و تضمین نتیجه دعوی نیست، بلکه آنها متعهد هستند در تمامی مراحل دادگستری، نهایت تلاش و کوشش خود را به کار بگیرند و صلاح و غبطه موکل را رعایت کنند.
  • وکلای پایه یک دادگستری در مقابل موکل موظف به رعایت اخلاق حرفه ای، انعقاد قرارداد وکالت، توافق راجع به حق الوکاله و رعایت صلاح موکل و در جریان گذاشتن موکل از پروسه رسیدگی هستند.
  • هرچند برای پرداخت حق الوکاله، تعرفه های کانون وکلا وجود دارد، لیکن وکلا می توانند در قالب قراردادی خصوصی و با توجه به میزان تحصیلات و تجربه و سابقه و تخصص کاری نوع پرونده و غیره با موکلین در خصوص حق الوکاله توافق نمایند و از این جهت مکلف به دریافت حق الوکاله طبق تعرفه نمی باشند و در واقع تعیین میزان دستمزد وکیل دادگستری کاملا مبتنی بر توافق است. پرداخت هزینه های دادرسی اعم از هزینه و دادخواست، ابطال تمبر، هزینه رفت و آمد و غیره بر عهده موکلین می باشد. وکلای پایه یک دادگستری و حتی کارآموزان وکالت هر ساله موظف به پرداخت مالیات های پرونده های خود به اداره دارایی، پرداخت حق عضویت به کانون وکلای مربوطه و پرداخت حق تمبر دادگستری به دادگستری هستند.
  • وکلای پایه یک دادگستری بنا بر اصل شرافت و تعهد اخلاق حرفه ای خود موظف هستند که در برخورد با موکل و دادگاه، شأن وکالت و انتظامات خاص وکلا را رعایت نمایند. در هر حال وکیل دادگستری از شأن اجتماعی بالایی برخوردار است که به این درجه، میزان تحصیلات، تخصص، سابقه، نوع دانشگاه فارغ التحصیلی و غیره نیز افزوده می شود.

 

نحوه انتخاب و معرفی وکیل دادگستری خوب به دادگاه

  • در هر حال هر یک از طرفین دعوا می تواند برای خود حداکثر تا دو نفر وکیل دادگستری انتخاب و معرفی نمایند و البته برای دادگاه در این فرض فرقی نمیکند که آن فرد وکیل پایه یک دادگستری باشد یا کارآموز وکالت. اگر موکل، وکیل خود را عزل کند باید مراتب را به دادگاه و وکیل معزول اطلاع دهد. در هر حال عزل وکیل مانع از جریان دادرسی نخواهد بود. اظهار شفاهی عزل وکیل باید در صورتجلسه قید و به امضای موکل برسد. موکل می تواند وکیل را شفاهاً عزل کند، در این صورت موکل در صورت عزل وکیل باید حق الوکاله او را به نحو کامل بپردازد.
  • همچنین تا زمانی که عزل وکیل به اطلاع او نرسیده است، اقدامات وی در حدود وکالت همچنین ابلاغ هایی که از طرف دادگاه به وکیل می شود، مؤثر در حق موکل خواهد بود، ولی پس از اطلاع دادگاه از عزل وکیل، دیگر او را در امور راجع به دادرسی وکیل نخواهد شناخت. اگر وکیل استعفای خود را به دادگاه اطلاع دهد، دادگاه به موکل اخطار می کند که شخصاً یا توسط وکیل جدید، دادرسی را تعقیب کند و دادرسی تا مراجعه موکل یا معرفی وکیل جدید در صورت نیاز به اخذ توضیح وی از وکالت حداکثر به مدت یک ماه متوقف می شود.
  • در فرض عزل وکیل دادگستری و همچنین در صورت فوت وکیل یا ممنوع شدن و غیره اگر اخذ توضیحی لازم نباشد دادرسی به تأخیر نمی افتد و دادگاه مراتب را در صورتجلسه قید کرده و با ذکر موارد توضیح، به موکل اطلاع می دهد که شخصاً یا توسط وکیل در موعد مقرر برای ادای توضیح حاضر شود. در هر حال وکلا موظفند که هنگام محاکمه حضور داشته باشند مگر اینکه طبق قانون عذر موجهی داشته باشند مثل فوت یکی از بستگان نسبی یا سببی تا درجه اول از طبقه دوم، ابتلا به مرضی که مانع حرکت است، حوادث قهری و وقایع خارج از کنترل وکیل، در هر حال وکیل معذور موظف است که عذر خود را به طور کتبی با دلایل برای آن جلسه دادگاه ارسال دارد.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
3 از 5 (31 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات

دوشنبه, 22 آبان,1402

پروین نخعی

با سلام و عرض ادب مطالب واقعا آموزنده بود من خودم دنبال یک وکیل خوب هستم برای مشکلی که برام بوجود اومده دنبال راهکار هستم .


پاسخ وکیل :
با سلام
از اینکه مطالب سایت برای شما مفید بوده خوشحالیم. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با دفتر وکالت ما در تماس و ارتباط باشید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.