X

 دلایل اصلی طلاق و جدایی

دلایل اصلی طلاق و جدایی

  |  
بازدید: 1872
  |  
امتیاز: Article Rating

 

بررسی دلایل اصلی درخواست طلاق و جدایی زوجین 

خیانت:

۱۷ درصد طلاق ها بخاطر خیانت یکی از طرفین رخ می دهد اما بسیاری معتقدند که خیانت هرگز دلیل اصلی طلاق نیست بلکه نشان دهنده آن است که یک رابطه مدت ها است از هم پاشیده است و در واقع نتیجه ادامه دادن به یک رابطه مشکل دار و یا بدون عشق است. به هرحال خیانت همسران یکی از دلایل رایج زوج ها برای طلاق است.

 

خشونت: 

خشونت های خانگی چه از نوع فیزیکی و چه از نوع روحی روانی یکی دیگر از دلایل اصلی طلاق زوج ها محسوب می شوند. معمولا" اثبات خشونت های روحی بسیار سخت تر است و با نام هایی از قبیل تحقیر ، ناسازگاری توصیف می شود.

 

ناسازگاری و عدم تفاهم: 

برخی از زوج ها بخاطر فشارهای والدین و اطرافیان و یا فقط بخاطر احساس تنهایی در ازدواج عجله می کنند و بعد از مدتی متوجه می شوند که با همسر خود تفاهم ندارند و سازگار نیستند. علاوه براین اعتقادات و رفتار آدمها در طول زمان تغییر می کند و ممکن است زوجی که ۱۰ سال بیش باهم تفاهم و سازگاری داشتند در حال حاضر با هم سازگار نباشند.

 

فقدان ارتباط:

بسیاری از افرادی که از همسرانشان جدا شده اند می گویند هرگز به صحبت های همسر خود در هنگام دعوا و مشاجره گوش نمی کردند و اهمیت نمی دادند. ارتباط در ازدواج بسیار مهم است و اگر زوجی احساس کنند که نمی توانند با یکدیگر صحبت کنند مشکلاتشان حل نشده باقی می ماند.

 

فرزندان:

گاهی فرزندان باعث بروز اختلافات اساسی در میان والدینشان می شوند زیرا برخی از زوج ها درباره تصمیماتی که برای فرزندانشان می گیرند و قوانینی که برای آن ها وضع می کنند نمی توانند به توافق برسند، در نتیجه یکی از آن ها احساس می کند که دیگری قدرت او را تضعیف می کند و همین باعث بحث و اختلاف نظر آنها می شود.

 

برآورده نشدن توقعات:

یکی از زوجها و گاهی هر دوی آنها ممکن است احساس کنند که ازدواجشان آن چیزی نیست که آن ها می خواستند. بعضی ها دوست ندارند که ازدواجشان یک ازدواج معمولی باشد و احساس می کنند که همسرشان توقعات آن ها را برآورده نمی کند مخصوصا" اگر آنها فرهنگ ها و اعتقاد مذهبی متفاوتی داشته باشند.

 

پول:

اگر نگرش زوج های جوان به پول و مسائل مالی خیلی متفاوت باشد این موضوع باعث می شود در مورد مسائلی مالی خانه به توافق نرسند و دچار اختلاف شوند. مثلا" اگر یکی از زوجها خسیس باشد و دیگری ولخرج، اختلافات و درگیری های زیادی در بین آن ها بوجود می آید که ممکن است حتی منجر به طلاق شود.

 

اعتیاد: 

هر نوع اعتیاد باعث بوجود آمدن مشکلات و اختلافات شدید در ازدواج می شود. منظور از اعتیاد فقط اعتیاد به مواد مخدر، سیگار و الکل نیست، حتی اعتیاد به قمار، خرید و اینترنت هم می تواند باعث بروز مشکلات جدی در ازدواج شود.

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.32 از 5 (19 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.