X

 سامانه ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی

سامانه ثبت آنی دفاتر اسناد رسمی

استعلام‌های مرتبط با مورد معامله به وسیله دفاتر اسناد رسمی در فضای الکترونیکی پرسش و به وسیله اداره‌های ثبت اسناد و املاک پاسخ داده می‌شود و پس از تنظیم سند به وسیله دفترخانه‌ها خلاصه معاملات به صورت آنی در اطلاعات بانک املاک ادارات ثبت اسناد و املاک مستقر می‌شود و با این اقدام استعلام‌های کاغذی و مراجعه حضوری طرف‌های سند حذف و علاوه بر کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب از اتلاف وقت جلوگیری شده است.

  |  
بازدید: 9606
  |  
امتیاز: Article Rating

 

 

تاثیر سامانه ثبت آنی در جلوگیری از جعل اسناد

از زمانی که اسناد رسمی به صورت الکترونیکی تنظیم شده،موارد جعل سند هم مشاهده نشده است. جلوگیری از جعل سند رسمی از پیامدهای خوب اجرای این طرح است؛با اجرایی شدن سامانه ثبت آنی در دفترخانه اسناد رسمی، استعلام‌های مرتبط با مورد معامله به وسیله دفاتر اسناد رسمی در فضای الکترونیکی پرسش و به وسیله اداره‌های ثبت اسناد و املاک پاسخ داده می‌شود و پس از تنظیم سند به وسیله دفترخانه‌ها خلاصه معاملات به صورت آنی در اطلاعات بانک املاک ادارات ثبت اسناد و املاک مستقر می‌شود و با این اقدام استعلام‌های کاغذی و مراجعه حضوری طرف‌های سند حذف و علاوه بر کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب از اتلاف وقت جلوگیری شده است.

با توجه به استقرار سامانه پرداخت وجوه خدمات ثبتی و حذف ترددها و جلوگیری از اتلاف وقت، استقرار سامانه پرداخت وجوه خدمات ثبتی در دفترخانه‌های اسناد رسمی که در دفترخانه‌های اسناد رسمی اجرایی شده علاوه‌بر حذف ترددهای طرف‌های سند برای پرداخت حضور وجوه در بانک‌ها، وجوه مربوطه از طریق کارت خوان‌های مستقر در دفترخانه‌های اسناد رسمی وصول می‌شود و به صورت آنی با فیلدهای حق ثبت، مالیات، حق‌التحریر و ... در حساب‌های مربوطه واریز و فساد مالی را به صفر رسانده است.

 کار دیگری که به منظور تسهیل در امور طرف‌های سند در دفترخانه‌های اسناد رسمی اجرایی شده این است که براساس تفاهم‌نامه سه جانبه که بین اداره‌های کل ثبت اسناد و املاک، پست و کانون سردفتران و دفتریاران تنظیم شده پس از تنظیم سند انتقال ملک، تقاضای صدور سند مالکیت تک برگ کاداستری به وسیله سردفتر از مالک اخذ و به وسیله پست به اداره ثبت اسناد و املاک محل ملک ارسال می‌شود.

همچنین سند مالکیت کاداستری پس از صدور به وسیله ادارات ثبت اسناد واملاک، به آدرس مالک از طریق پست ارسال و از این طریق از اتلاف وقت مالک جلوگیری می‌شود و هزینه‌های وارده به مالک هم کاهش می‌یابد. 

 

مطالب مرتبط با ثبت آنی سند :

1- وظایف و صلاحیت دفترخانه اسناد رسمی

2- جرم جعل سند و استفاده از سند مجعول(جعلی)

3- نکات مهم+پرونده عملی جعل و استفاده از سند مجعول

4- معاملات متعدد با سند عادی، معامله معارض

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.3 از 5 (27 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.