X

 سوءاستفاده از علائم تجاری ثبت شده

سوءاستفاده از علائم تجاری ثبت شده

 

 

 

  |  
بازدید: 5378
  |  
امتیاز: Article Rating

 نکات مهم سوء استفاده از علائم تجاری 

  • طبق قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری سوءاستفاده اشخاص حقیقی یا حقوقی از علایم تجاری داخلی و خارجی از جنبه حقوقی و کیفری قابل پیگیری است.
  • استفاده غیرمجاز از علائم تجاری ثبت شده علاوه بر مسئولیت کیفری و پیگرد قانونی، مسئولیت حقوقی را برای سوءاستفاده‌کنندگان به دنبال دارد.
  • از آنجا که کشور ما در زمینه ثبت علائم تجاری با مقررات بین‌المللی همراه است و به عضویت کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی درآمده، اگر در کشورمان علائم تجاری مورد سواستفاده اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار گیرد، باید موضوع با توسل به مراجع قضایی پیگیری شود؛ البته دامنه شمول این حمایت به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی که کشورش عضو این کنواسیون است سرایت می‌کند و موضوع با توسل به مراجع قضایی کشور ذی ربط قابل پیگیری است.
  • در صورتی که برندها و علائم تجاری داخلی و خارجی با رعایت مقررات قانونی به ثبت رسیده باشند و اشخاص حقیقی یا حقوقی از آن سوءاستفاده کنند یا آن را مورد استفاده غیرمجاز قرار دهند، موضوع از لحاظ حقوقی و کیفری قابل پیگیری است و باید خسارت وارده به دارندگان علائم تجاری ثبت شده جبران شود.
  • در خصوص مجازات سوءاستفاده کنندگان علائم تجاری داخلی و خارجی باید گفت: علاوه بر جبران خسارت، این اشخاص به پرداخت جزای نقدی از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال یا حبس تعزیری از نود و یک روز تا شش ماه یا هر دوی آنها محکوم می‌شوند؛ البته تعیین مجازات این اشخاص بستگی به نظر قاضی دارد.

 

راه های مشاوره و ارتباط با وکیل متخصص دعاوی تجاری و شرکت ها

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.08 از 5 (24 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.