X

 وکیل رابطه نامشروع - مشاوره با وکیل برای شکایت رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع - مشاوره با وکیل برای شکایت رابطه نامشروع

رابطه نامشروع به هر نوع رابطه غیر شرعی و غیر قانونی بین زن و مرد یا دو زن یا دو مرد گفته می شود که خود در سیستم حقوقی ایران به عنوان جرمی مستقل تعریف شده است.در مرحله تشخیص و جرم انگاری و شروع شکایت باید تلاش و دقت شود این جرم با مصادیق زنا و لواط و سایر جرایم جنسی مستوجب حد خلط و اشتباه نشود چرا که در صورت انتخاب عنوان اشتباه و نسبت دادن عناوین خاص زنا و لواط بدون وجود دلایل خاص اثباتی (شهادت چهار مرد عادل یا چهار بار اقرار مرتکب) ممکن است برای خود نسبت دهنده مجازات قذف به همراه داشته باشد.

 

  |  
بازدید: 79288
  |  
امتیاز: Article Rating

شکایت رابطه نامشروع

 

 نکات حقوقی مهم در مورد ارتباط نامشروع

1- منظور از رابطه نامشروع هرگونه رابطه غیر ضروری و غیر شرعی بین زن و مرد یا دو زن و یا دو مرد است.

2- جرایم مشابه با رابطه نامشروع (جرایم مبتنی بر رابطه صمیمانه و غیر قانونی دو انسان) عبارتند از: زنا (زنای محسنه،زنای به عنف،زنای با محارم) لواط، تفخیذ، مساحقه، مضاجعه، تقبیل و ....

3- صرف ارتباط تلفنی و ارتباط از طریق پیامک و ارسال پیام در شبکه های اجتماعی (واتس آپ، تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و ....) در یک نگاه سخت گیرانه از طرف بسیاری از قضات در رویه قضایی  در بسیارس از موارد مصداق رابطه نامشروع شمرده شده است.

4- صرف صحبت کردن حضوری در مواقغ غیر ضروری و گذاشتن قرار ملاقات و خلوت کردن دو فرد با هم می تواند مصداق رابطه نامشروع باشد

5- ضرورتی ندارد عناصر یک ارتباط نامشروع از دو جنس مخالف باشند در صورت اثبات نیت سوء در صورتی که عمل مصداق جرم حدی دیگری نباشد ،رابطه نامشروع است.

6- در سیستم حقوقی ایران ازدواج فقط بین یک زن و یک مرد که خالی از موانع نکاح باشند مشروع شمرده شده است و چیزی تحت عنوان ازدواج یا رابطه دو هم جنس مشروع و قانونی نیست.

7- در طرح شکایت رابطه نامشروع و تعیین نوع اتهام و عمل مجرمانه بسیار باید دقت شود چه بسا مواردی که شاکی با طرح این شکایت خود متهم به جرم قذف می شود.

8- زنا و لواط فقط با شهادت چهار مرد و یا چهار بار اقرار مرتکب ثابت می شود پس اگر کسی نسبتی در این مورد به دیگری بدهد و نتواند شهادت چهار مرد را ضمیمه شکایت خود کند تحت عنوان قذف حد می خورد.

9- اعمال دون زنا و ملامسه و مصافحه و مقابله نیز از مصادیق بارز رابطه نامشروع هستند.

10- شاکی، در شکایت رابطه نامشروع یکی از زوجین یا مدعی العموم است و فرد غیر ذینفع صرفاً می تواند وقوع جرم را گزارش کند.مثلا اگر برادر یا مادر چنین شکایتی طرح کنند اصولاً نفعی برای ایشان متصور نبوده و شاکی محسوب نمی شوند.س

11- جرم رابطه غیر مشروع از جمله جرایم عمومی است و رضایت شاکی مانع از ادامه جریان رسیدگی نمی شود.

12- مجازات رابطه نامشروع تا 80 ضربه تازیانه است یعنی کمتر از 80 ضربه،یعنی از 1 تا 79 ضربه شلاق.

13- به جرایم رابطه نامشروع و مصادیق آن حسب مورد دادسرا یا دادگاه ارشاد (البته فقط در تهران) رسیدگی مینماید و اگر اتهام دایر کردن مرکز فساد یا خانه فساد باشد در صلاحیت دادگاه انقلاب است.

14- وقتی که ابزار ارتباط نامشروع ابزار و ادوات الکترونیکی و گوشی موبایل و فضای مجازی باشد پلیس فتا مرجع تحقیق است( پلیس فضای تبادل اطلاعات)

 

توصیه می شود به جهت ضرورت و حساسیت و به دلیل اینکه طرح شکایت رابطه نا مشروع و عواقب آن ممکن است دامان خود شاکی را بگیرد ،قبل از هر شکایتی حتماً با یک وکیل متخصص دعاوی کیفری و وکیل با تجربه در زمینه اینگونه دعاوی مشورت شود.

 

انواع رابطه نامشروع

همانطور که گفته شد در یک معنا کلی رابطه نامشروع شامل تمامی جرایم جنسی و کلیه موارد ممنوعیت ارتباط بین زن با مرد و یا حتی دو زن و یا دو مرد با هم می شود. در حالی که به طور خاص عنوان رابطه نامشروع  به جرایم غیر از جرایم جنسی که در قانون و شرع برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است، اطلاق می شود.بیان این موارد به منزله تایید این موارد نیست و ما صرفاً در مقام بیان مقررات و رویه محاکم هستیم!

مطابق معنای خاص رابطه نامشروع این جرایم عبارتند از :

1- ارتباط تلفنی، چت آنلاین غیر متعارف بین یک زن و مرد

در صورتی که زن و مردی به غیر از مواقع ضروری با یکدیگر به طور مستمر ارتباط تلفنی داشته و در خصوص مسائل غیر ضروری گفتگو داشته باشند مطابق این نظر سختگیرانه و کاملاً شرعی عمل ایشان جرم است.مطابق این تعریف ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی و به طور کلی هر نوع وسیله ارتباط مبتنی بر تکنولوژی مانند ایمیل نیز می تواند تحت این عنوان مبنای مجازات قرار گیرد.

 

2- صرف ملاقات زن و مرد صرفنظر از مکان آن

 مطابق تعریف شرعی رابطه نامشروع که البته قانونگذار هم تحت تاثیر آن است صرف ملاقات یک زن با یک مرد بدون اینکه عرفاً ضرورت داشته باشد، می تواند رابطه نامشروع توصیف شود.

 

3- تقبیل یا بوسیدن

در صورتی که گفتگو و مذاکره ای در بین نباشد و ارتباط در حد بوسیدن باشد حتی اگر هیچ قصد لذت جنسی به اثبات نرسد هم مطابق تعریف شرعی عملی نامشروع است.

 

4- مصافحه یا دست دادن

به هر نوعی که دو نامحرم همدیگر را لمس نمایند مانند دست دادن یا بغل کردن بدون اینکه نیاز به اثبات قصد آنها بر لذت جنسی باشد ، عمل ایشان رابطه نامشروع بوده و در دادگاه های حکومت اسلامی قابل مجازات است.

 

5- ازدواج دو همجنس

با توجه به نامشروع بودن دو همجنس در شریعت، صرف ازدواج بدون حتی رابطه جنسی ، رابطه و عمل نامشروع محسوب می شود.

 

6- ارتباط جنسی دو همجنس

اگر دو همجنس بدون داشتن رابطه خاص جنسی و نزدیکی برای لذت بردن متوسل به سایر ارتباطات مبتنی بر جنسیت و لذت جنسی شوند ، به نظر می رسد که عمل ایشان از نگاه محاکم جمهوری اسلامی جرم باشد.

 

ویژگی های وکیل متخصص برای رابطه نامشروع

برای موفقیت در پرونده های با موضوع ارتباط نامشروع علاوه بر اینکه یک وکیل باید به مسائل ماهوی حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری آگاه باشد ، لازم است احکام شریعت اسلام و فقه شیعه را نیز خوب بداند؛ چرا که مجازات اعمال و ارتباطات نامشروع با استناد به جواز مندرج در اصل 167 قانون اساسی بسیار قابل تصور است.

 

 ضرورت مشاوره با وکیل روابط نامشروع

در هر حال چه در مقام پاسخگویی با ارتباط نامشروع باشید و چه قصد طرح دعوا و شکایت رابطه نامشروع را داشته باشید ، توصیه می شود حتما قبل از هر اقدامی با یک وکیل متخصص مشورت نمایید؛ ضرورت این امر از آنجاست که یک وکیل با تجربه و متخصص هم در انتخاب عنوان شکایت به شما کمک می کند و هم در نحوه ارائه و دفاع از دلایل.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

 

وکیل رابطه نامشروع

 

نمونه شکواییه رابطه نامشروع

موضوع شکایت: ارتباط مستمر مشتکی عنهم به صورت نامشروع از طریق تماس تلفنی و حضوری

شاکی: آقای .......  به نشانی .......

مشتکی عنهم :  

1- آقای ........ به نشانی ..........

2- خانم ....... به نشانی شاکی

تاریخ وقوع جرم: به دفعات از یک سال پیش تا کنون

محل وقوع جرم: نشانی شاکی و مشتکی عنهم

دلایل:

1- ریز مکالمات و تماس های طرفین (پرینت تلفن)

2-  شهادت شاهد

3- صدای ضبط شده متهم

 دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان تهران

با سلام و تقدیم احترام، به عرض آن مقام محترم می رساند مدتی پیش موکل گرامی متوجه می شود که همسرش به طور پنهانی با فردی از طریق تماس تلفنی و به صورت حضوری صحبت و تماس داشته و به طرز مشکوکی در ساعات نبود موکل در منزل، منزل مشترک را ترک می نماید. تا اینکه مشتکی عنه آقای ....... با موکل تماس گرفته و ضمن اقرار و اعتراف به وجود رابطه با همسر موکل به مدت 4 سال، ابراز ندامت و پشیمانی می نماید. پس از آن برخلاف انتظار، متاسفانه این رابطه ادامه پیدا کرده و حتی ظاهرا به گفته مشتکی عنه آقای ....... نقشه قتل هم طراحی می شود که موکل ضمن اعلام این مراتب خدمت آن مقام تقاضای تعقیب متهمین و تحقیق جرایم ارتکابی را می نماید.

 

 

حکم دادگاه در خصوص رابطه نامشروع

شاکی: آقای ..... با وکالت ...... به نشانی .............

متهمین: 1- خانم ........ با وکالت .......... به نشانی ................

             2- آقای ........ به نشانی ...............

اتهام: رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت (غیر از زنا)

دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح آتی مبادرت به رای می نماید.

«رای دادگاه»

به موجب کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 18 تهران 1- خانم ...... فرزند ......... متاهل فاقد سابقه کیفری با وکالت ........ 2- آقای ......... فرزند ......... 28 ساله مجرد فاقد سابقه کیفری متهمند به ارتباط نامشروع غیر زنا موضوع شکایت آقای ........ با وکالت........... دادگاه با عنایت به شکایت شاکی ، اظهارات شهود،اقرار صریح متهم ردیف دوم و دفاعیات متناقض و بلا وجه متهم ردیف اول و همچنین ملاحظه سی دی ضبط شده از ارتباط تلفنی متهمین و عدم توجیه اخلاقی و منطقی بر مجاز بودن چنین ارتباطی فی ما بین متهمین و سایر قرائن و امارات منعکس در پرونده ضمن عدول از اتهام مندرج در کیفرخواست اتهان متهمین را منطبق با فعل حرام دانسته و مستندا به ماده 638 قانون مجازات اسلامی و رعایت ماده 22 قانون مذکور هریک از متهمین را به تحمل 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید. رای صادره حضوری ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در محاکم محترم دادگاه تجدیدنظر استان می باشد.

 

 انواع خدمات وکیل روابط نامشروع گروه دادگران حامی

1- تنظیم شکواییه و لایحه در خصوص شکایت رابطه نامشروع

از آنجایی که شروع هر دعوایی در محاکم قضایی با تقدیم شکواییه و دادخواست است، انتخاب عنوان مناسب شکایت ، زمان درست ارائه  شکواییه و تنظیم شکواییه بی عیب و نقص تضمین کننده موفقیت در آن دعوا خواهد بود. از این رو توصیه می شود تنظیم متن شکواییه دعوای خود را به یک وکیل متخصص و با تجربه در آن زمینه بسپارید. وکلای دفتر وکالت دادگران حامی با تکیه بر دانش حقوقی و تجربه پرونده های متعدد در خصوص شکایت رابطه نامشروع آمادگی تنظیم شکواییه، دادخواست و لوایح حرفه ایی مورد انتظار مخاطبان گرامی را دارد.

 

2- قبول وکالت در خصوص شکایات رابطه نامشروع

دفتر وکالت دادگران حامی با تکیه بر تجربه پرونده های متعدد و بهره گیری از وکلای با تجربه و پایه یک دادگستری آمادگی قبول وکالت در خصوص پرونده شکایت ارتباط نامشروع مخاطبان گرامی را دارد.

 

3- ارائه مشاوره حقوقی حضوری و تلفنی در خصوص شکایت رابطه نامشروع

در صورتی که بنا به هر دلیلی تمایل و یا شرایط مالی گرفتن وکیل جهت مدیریت پرونده حقوقی خود را ندارید؛ توصیه ما به شما مشورت و استفاده از مشاوره مستمر با یک وکیل متخصص در هر یک از مراحل دعوایتان است.در صورت تمایل امکان دریافت مشاوره هم به صورت حضوری و هم تلفنی با وکلای دادگران حامی فراهم می باشد.

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.81 از 5 (106 امتیاز)
پرسش و پاسخ‌های متداول
مجازات قانونی رابطه نامشروع و اعمال دون زنا از 1 تا 100 ضربه شلاق است یعنی کمتر از 100 ضربه شلاق و حسب مورد ممکن است قاضی مجازات تکمیلی نیز برای مرتکبین در نظر بگیرد.
اثبات وقوع رابطه نامشروع می تواند موید بوجود آمدن عسر و حرج و قرار گرفتن زندگی زن در سختی و مشقت باشد پس به این دلیل می تواند دلیل فرعی و غیر مستقیمی برای رابطه نامشروع محسوب شود ولی خود دلیل مستقیمی برای طلاق نیست یعنی چنین نیست که قانونگذار در مقررات و قوانین خانواده و یا در عقد نامه به صورت شرط ضمن عقد رابطه نامشروع دلیل برای طلاق محسوب کرده باشد.توجه داشته باشید که این در فرضی است که رابطه نامشروع اثبات شود و صرف ادعای وجود رابطه نامشروع هیچ تأثیری در امکان طلاق ندارد.علاوه بر  این حتی اگر زن بتواند ثابت کند که شوهرش در قالب ازدواج (دایم یا موقت) با زن دیگر در ارتباط است می تواند از وی طلاق بگیرد.داشتن رابطه نامشروع توسط زن برای مرد بعد از اثبات نیز می تواند امتیازاتی داشته باشد از جمله: نشوز و عدم ضرورت پرداخت نفقه و نیز سقوط شرط تملیک نصف اموال مرد به زن.
حسب مورد و بسته به شکایت و موضوع دادگاه صالح برای شکایت رابطه نامشروع یا زنا می تواند دادگاه کیفری یک و یا کیفری دو باشد.توجه داشته باشید که دادسرا هیچ گاه صالح به انجام تحقیقات در جرایم منافی عفت نیست و در اینگونه جرایم تحقیقات توسط دادگاه کیفری دو انجام می شود.در تهران دادگاه ویژه ای تحت عنوان دادگاه ارشاد که از جمله دادگاهای کیفری دو است به اتهام رابطه نامشروع و اعمال دون زنا رسیدگی می نماید.
حق الوکاله و دستمزد وکیل برای شکایت رابطه نامشروع رقم مشخص و ثابتی نیست و حسب تشخیص وکیل و پیچیدگی کار و مرجع صالح مبلغ متفاوتی است ولی در هر حال از 20 میلیون تومان کمتر نیست.
می توانید وکیل متخصص رابطه نامشروع و دعاوی کیفری را در اینترنت جستجو نموده و در جلسه اول با مراجعه به وکیل از وی مشاوره حقوقی بگیرید در صورتی که قانع و مجاب شدید که آن وکیل می تواند از حق شما دفاع نماید و وکیل مورد نظر شما ه پرونده شما را پذیرفت، همکاری را با او شروع کنید و در غیر اینصورت سراغ نفر بعدی لیست خود بروید.
دلایل اثبات رابطه نامشروع همان دلایل عمومی اثبات جرم است که عبارتند از : الف) شهادت شهود ب) سند و نوشته ج) اقرار مرتکب د) علم قاضی ه) امارات و قرائن  نکته : زنا فقط با شهادت 4 مرد یا 4 بار اقرار مرتکب اثبات می شود.
وقوع رابطه نامشروع هیچ تاثیری در مهریه و امکان مطالبه آن ندارد ولی در عمل وقتی که شوهر شکایت رابطه نامشروع می کند ممکن است زوجه برای جلب رضایت وی راضی شود که از مهریه خود بگذرد.
برای روشن شدن فرق بین این سه عنوان به ترتیب هر کدام از مفاهیم زنا، رابطه نامشروع و اعمال دون زنا را تعریف می کنیم تا فرق بین آنها مشخص شود: الف) منظور از زنا داشتن رابطه جنسی خاص بین زن و مرد نامحرم است.(منظور از نامحرم بودن علقه زوجیت است اعم از عقد دائم یا موقت).که البته طریق اثباتی مخصوص و محدود خود را دارد و به دو نوع محصن و غیر محصن تقسیم می شود. ب) رابطه نامشروع یک عنوان بسیار کلی است و به هر نوع رابطه غیر ضروری و غیر متعارف و صمیمانه بین زن و مردی که محرم نیستند گفته می شود.اعم از اینکه تلفنی باشد یا تصویری یا حضوری.در تطبیق رفتار افراد با این اتهام و در مورد اینکه چه میزان از رابطه موید وقوع این جرم است بین قضات اتفاق نظر وجود ندارد. ج) هر گاه بین زن و مردی که علقه زوجیت ندارند تماس فیزیکی و بدنی به هر نوع و میزان رخ داده باشد و وقوع زنا قابل اثبات نباشد بهتر است شاکی برای رهایی از انواع قذف، از واژه اعمال دون زنا استفاده نماید چرا که اثبات اعمال دون زنا با توسل به ادله عمومی اثبات دعوا ممکن است ولی اثبات زنا همانطور که گفته شد راه اثبات مخصوص به خود را دارد.برای روشن شدن فرق بین این سه عنوان به ترتیب هر کدام از مفاهیم زنا، رابطه نامشروع و اعمال دون زنا را تعریف می کنیم تا فرق بین آنها مشخص شود: الف) منظور از زنا داشتن رابطه جنسی خاص بین زن و مرد نامحرم است.(منظور از نامحرم بودن علقه زوجیت است اعم از عقد دائم یا موقت).که البته طریق اثباتی مخصوص و محدود خود را دارد و به دو نوع محصن و غیر محصن تقسیم می شود. ب) رابطه نامشروع یک عنوان بسیار کلی است و به هر نوع رابطه غیر ضروری و غیر متعارف و صمیمانه بین زن و مردی که محرم نیستند گفته می شود.اعم از اینکه تلفنی باشد یا تصویری یا حضوری.در تطبیق رفتار افراد با این اتهام و در مورد اینکه چه میزان از رابطه موید وقوع این جرم است بین قضات اتفاق نظر وجود ندارد. ج) هر گاه بین زن و مردی که علقه زوجیت ندارند تماس فیزیکی و بدنی به هر نوع و میزان رخ داده باشد و وقوع زنا قابل اثبات نباشد بهتر است شاکی برای رهایی از انواع قذف، از واژه اعمال دون زنا استفاده نماید چرا که اثبات اعمال دون زنا با توسل به ادله عمومی اثبات دعوا ممکن است ولی اثبات زنا همانطور که گفته شد راه اثبات مخصوص به خود را دارد.
اشتراک گذاری
نظرات

ﺳﻪشنبه, 18 آبان,1400

مریم

سلام خسته نباشید من سال95صیغه پسر مجرد شدم خودم الان 31و اون 28سالشه هفت سال دوست بودیم که درسال 95رفتیم محضر صیغه پانزده ساله با چهارده سکه کردیم مادرش کلی گریه کرد ما رفتیم دوباره صیغه نوشت محضردار به مدت بیست سال و مهریه پنج ملیون ماهیانه الان سه ساله ک جدا از منه ماهی یه بار میاد سمتم و24ساعته با دوست دخترش باغه میخوام بدونم من کپی دارم برابر بااصل کنم درسته؟ حرفم به دادگاه میرسه از نظر مهر و نفقه طبق توافق بوده حرفم میرسه؟ میتونم از دوست دخترش شکایت کنم ک تلفنی تهدید ب اسید پاشی کرده و من اعاده حیثیت کنم برا عمر و جوونیم ک داره الکی میره چون دوسش دارم حقیقت دنبال یه راهم ک بتونم از طریق قانون اون دختر رو مجازات کنم که هر شب اونجا زنا میکنن و بترسه شوهرمو بیاد سمتم شما راهنماییم کنین بخدانمیدونم چیکار کنم برگرده ب خودم ؟


پاسخ وکیل:
ظاهراً شما مشکلات متعددی دارید و امکان پاسخ مفصل به همه مشکلات و مسائل شما نیست، در هر حال برای هر کدام از ادعاهای خود که دلیل و مدرک داشته باشید می توانید شکایت کنید ولی باید بدانید که چنین نیست که شما برای اثبات رابطه نامشروع متهم را معرفی کنید.رابطه نامشروع دو عنصر دارد یکی زن و دیگری مرد.

دوشنبه, 17 خرداد,1400

سعید

سلام اگر *دختری* با مردی رابطه نامشروع داشته باشه حاصلشون یه بچه باشه و مرد حاضر به گرفتن شناسنامه نباشه مراحل شکایت چجوری و مکانشونم تهران نباشه.


پاسخ وکیل:
با سلام
توصیه میکنیم برای سلامت روانی فرزند خود و همچنین دوری از مجازات مسئله رابطه نامشروع را مطرح نکنید و خود برچسب ولد نامشروع را به فرزند خود نزنید.شما می توانید با ادعای عقد موقت با توجه به اینکه صاحب فرزند شده اید درخواست ثبت ازدواج موقت را بنمایید.که نتیجه آن داشتن شناسنامه برای فرزند است.البته راه های دیگری هم وجود دارد که در اینجا امکان توضیح آن نیست.اجمالا مانند اینکه پس از زایمان نام پدر به صورت فرضی در شناسنامه فرزند قید شود.

یکشنبه, 09 خرداد,1400

Shirin

سلام برای جرم رابطه ی نامشروع تشکیل پرونده چقدر طول میکشه و همچنین خانواده ی دختر در جریان قرار میگیرند از طریق دادگستری؟


پاسخ وکیل:
با سلام
سوال شما در این مورد که تشکیل پرونده چقدر طول می کشد سوال بی مورد و نامفهومی است و معلوم نیست که چرا برای شما چرا اهمیت دارد که تشکیل پرونده چقدر طول می کشد! طبیعتا بعد از شکایت در دفتر قضایی پرونده به دادسرا ارجاع شده و ظرف چند روز پزونده به جریان می افتد.مطابق رویه فعلی همه پرونده ها ابتدا به شورای حل اختلاف می روند تا امکان حصول سازش مورد بررسی قرار گیرد اما قاعدتا در جرایم منافی عفت به جهت ضرورت مخفی ماندن ارجاع به شورا مجاز نیست.اصولاً شکایت جنبه شخصی دارد و شخص دیگری عمداً در جریان شکایت قرار نمی گیرد.

چهارشنبه, 08 اردیبهشت,1400

فاطمه

باسلام اگر زنی به طور پیامک و تلفنی با مردی در تماس باشد و مدتی از آن ارتباط گذشته و دیگر هیچ تماسی نداشته باشد با مرد دیگر و شوهرش برعلیه زن شکایت کندچطور میتواند عمل نامشروع را شوهر در دادگاه اثبات کند؟


پاسخ وکیل:
با سلام
پرسیدن اینکه شخصی چطور می تواند ثابت کند سوال بسیار بی موردی است! طبیعتاً هر اتهامی از طریق دلایل عمومی اثبات دعوا مانند شهادت، اقرار مرتکب، سند، علم قاضی قابل اثبات است.پیامک های مورد اشاره شما قابل استعلام از اپراتور سیم کارت شما بوده و به سادگی برای قاضی علم ایجاد می نماید.

پنجشنبه, 10 مهر,1399

مهدی

عجب دنیایی شده، یارو گناه کبیره می‌کنه و دویست هزارتومان میده و تمام واقعا جای تاسف داره


پاسخ وکیل :
بحث گناه که یک مسئله شخصی است با جرم که ارتباط با جامعه دارد متفاوت است و لزوماً هر گناهی موضوع مجارت و جرم اگاری قرار نمی گیرد.
دادرسی اصول خود را دارد و چنین نیست که قاضی غرض ورزانه و شخصی به چنین موضوعاتی نگاه کند و توصیه شارع و قانونگذار این بوده است که اصراری به اثبات جرایم منافی عفت وجود نداشته باشد و حتی به قضات توصیه شده که راه جلوی پای وی بگذارند تا جرم وی اثبات نشود مگر اینکه خودمجرم اقرار به وقوع جرم نماید.

یکشنبه, 28 اردیبهشت,1399

محمد

یعنی واقعا ۲۰۰ تومن جریمه؟یه کم خنده دار نیست؟


پاسخ وکیل :
تشخیص میزان مجازات با قاضی است و فلسفه قانوگذاری و قضاوت این است که فرد بی گناه مجازات نشود و طبق اصول دادرسی اگر هزاران مجرم از بند مجازات برهند بهتر از این است که یک بی گناه مجازات شود و شدید بودن مجازات همیشه جوابگو نیست به خصوص در جرایم جنسی و منافی عفت که توصیه قانونگذار و شارع این بوده است که قاضی اصراری به اثبات جرم نداشته باشد.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.