X

 چگونه یک وکیل خوب برای طلاق پیدا کنم؟

چگونه یک وکیل خوب برای طلاق پیدا کنم؟

داشتن وکیل خوب و یک مشاور حقوقی باتجربه و ماهر برای طلاق در طول جریان یک پرونده حقوقی به خصوص دعاوی خانواده و طلاق با توجه به اینکه در حصول نتیجه به نفع شما قطعاً تاثیر مثبت خواهد گذاشت، از شدت آلام و اثرات سوء آن خواهد کاست. داشتن وکیل خوب طلاق به کمی توجه و دقت و آگاهی و شناخت و البته کمی هم شانس نیاز دارد.در ادامه تلاش شده تا نکات کلیدی و مهم انتخاب یک وکیل خوب و ماهر برای دعاوی خانواده و طلاق به اطلاع مخاطبان گرامی برسد.در ادامه تلاش شده است به مهم ترین روش های پیدا کردن و شناخت وکیل خوب برای دعاوی خانواده و طلاق اشاره شود.به طور اجمالی علاوه بر پرس و جو از دوستان و کسانی که تجربه مشابه دادرند شاید بتواند گفت جستجو در گوگل و مطالعه یادداشت ها و مطالب و دستنوشته های یک وکیل راه خوب و قابل اطمینانی برای شناخت میزان تبحر ، نکته سنجی و مهارت آن وکیل برای طلاق و دعاوی خانواده باشد.

 

  |  
بازدید: 26951
  |  
امتیاز: Article Rating

راه های انتخاب وکیل خوب برای طلاق - بهترین وکیل خانواده

  • پیدا کردن و انتخاب یک وکیل خوب، مجرب و ماهر برای طلاق و دعاوی خانواده به همان اندازه پیدا کردن یک مهدکودک یا مدرسه خوب برای فرزندتان یا یک پزشک خوب برای عزیزانتان، اهمیت دارد مطمئناً شما دنبال هر وکیلی نیستید! وکیلی می‌خواهید که بتوانید به او اعتماد کنید.
  • مطمئناً برای انتخاب و پیدا کردن وکیل مجرب و خوب طلاق و دعاوی خانواده، اول از بقیه پرس ‌و جو می‌کنید، دوستان و نزدیکانی که شرایط مشابه داشته‌اند و از وکیل استفاده کرده‌اند.
  • در این مطلب نکاتی آورده‌ایم که برای پیدا کردن وکیل مجرب و خوب برای طلاق بسیار برایتان مفید خواهد بود.انتخاب وکیل خوب طلاق تصمیم بسیار مهمی است چون وضعیت معیشتی و روانی و مالیتان در خطر است.
  • وکیلی را انتخاب کنید که تخصص وی طلاق و دعاوی خانواده باشد. توجه داشته باشید که از یک بدهکار شکایت ندارید یا نمی‌خواهید برای جرمی از شما دفاع کنند. می‌خواهید طلاق بگیرید و به همین دلیل به کسی نیاز دارید که با همه چم ‌و خم و روند طلاق و دعاوی خانوادگی و دادگاه‌ های خانواده آشنا باشد.
  • ابتدا با چند وکیل متخصص دعاوی خانواده مشاوره کنید. با اینکه وکیلی ممکن است اعتبار خیلی خوبی داشته باشد اما ممکن است از رفتار او خوشتان نیاید. وکیل انتخاب شده توسط شما نباید کسی باشد که با او احساس راحتی نمی‌کنید چون قرار است ساعات زیادی را با هم بگذرانید.
  • خود را برای پاسخگویی به تعداد زیادی از سوالات کلیدی وکیل آماده کنید. باید اطلاعات پایه و اساسی مثل طول مدت ازدواجتان، اسم و سن فرزندانتان، جدول زمانی زندگی‌ زناشویی تان، فعالیت‌ها، تغییرات و شغلی و از این قبیل را در اختیار وکیل دادگستری قرار دهید. برای اینکه وکیل بتواند با احاطه و اشراف شما را در بهترین مسیر حقوقی قرار دهد لازم است اطلاعات زیادی در مورد شما داشته باشد. 
  • میزان بودجه‌ و درآمدتان را به اطلاع وکیل برسانید. وکیل باید تصویر درستی از امور مالی و هزینه ‌های زندگی شما داشته باشد. همچنین اسناد و مدارک کلیه دارایی‌ها بدهی ‌های زناشویی خود را نیز تهیه کنید.
  • مطمئناً دوست دارید همه چیز در پروسه طلاق برایتان خوب پیش برود و به همه حق ‌و حقوقتان تمام و کمال دست پیدا کنید و انتخاب یک وکیل خوب و مجرب به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کند. توجه داشته باشید دستمزد همه وکلا یکسان نیست اگر به دنبال خدمات حقوقی خوب و ویژه هستید طبیعتا مبلغ بیشتری باید هزینه کنید.
  •  صرف داشتن وکیل فارق از تجربه و تخصص، راهگشا نیست. اگر توانایی گرفتن وکیل را ندارید تحت نظر یک وکیل طلاق و دعاوی خانواده خوب و با تجربه و متخصص و با اخذ مشاوره به صورت مستمر، خودتان پروندتان را پیگیری کنید بجای اینکه به دلیل عدم توانایی مالی دنبال وکیل ارزان بروید !!! پس مشاوره با یک وکیل خوب و با تجربه و انجام کار توسط خودتان(در صورت عدم توانایی مالی) بهتر از داشتن یک وکیل ارزان و کم تجربه است.
  • درد و دلتان را برای یک غریبه ابراز کرده‌اید (اگر فرض کنیم که وکیل را از قبل نمی‌شناخته‌اید)! آیا وکیل مورد نظر واقعاً به حرف هایتان گوش می داد؟ یادداشت ‌برداری می‌کرد؟ به سوالاتتان پاسخ می‌داد؟ مهمتر اینکه آیا بعد از اینکه به او وکالت دادید و او را به عنوان وکیل خود انتخاب کردید و بعد از اینکه دفتر او را ترک کردید، پیگیر مسائلتان بود و در 24 ساعت اول تماس ‌هایتان را پاسخ می‌داد؟ اگر اینطور نبود، باید وکیل دیگری برای خودتان پیدا کنید. شما به کسی نیاز دارید که طرف شما باشد و کمترین کاری که یک وکیل می‌تواند بکند این است که تلفنتان را در یک مدت زمان معقول پاسخ دهد یا در صورت عدم امکان پاسخ به تلفن در آن زمان، در اولین فرصت به شما پیام داده یا تماس بگیرد.
  • اقدام قانونی برای طلاق کاری دلهره‌ آور است اما با داشتن یک وکیل خوب و مجرب و توانا مصائب راه برایتان ساده‌تر و هموارتر خواهد شد.  

 

 

ویژگی های یک وکیل خوب خانواده برای طلاق

  • یک وکیل خوب برای دعاوی خانوادگی ضرورتاً باید تجربه دانش و اطلاعات کافی در این خصوص را داشته باشد و پرونده های متعدد و موفق در مورد دعاوی خانواده داشته است.
  • یک وکیل خوب خانواده کسی است که در مورد مشکلتان به شما یک ذهنیت واقعی می دهد و گاهی صلاح را در این میبیند که شما را از تصمیمی که گرفته اید بر حذر دارد هر چند برایتان خوشایند نباشد.مثلاً گاهی زوج (مرد) به یک وکیل خانواده برای انجام کارهای طلاق خود مراجعه می نماید و ممکن است از طرف آن یک وکیل متخصص دعاوی خانواده چیزهایی بشنود که برایش خوشایند نباشد مثل اینکه برای طلاق عجله نکند و دست نگه دارد چون ممکن است با مسئولیت اعمال شرط نصف اموال مواجه شود و یا ضرورت پرداخت مهریه و حقوق مالی زوجه پیش آید در این فرض ممکن است شرایط خوبی برای وی ایجاد ننماید که البته همه اینها تحت مدیریت یک وکیل خانواده قابلیت سر و سامان دادن و نزدیک کردن زوج به خواسته خود را دارد و لازم است قبل از اقدام مقدماتی انجام شود.
  •  یک وکیل دعاوی خانواده برای شما معجزه نمی کند!!!  و کار وکیل صرفاً انتخاب راه درست و پیش بینی دعاوی احتمالی آینده و بطور کلی مدیریت حقوقی یک دعوا است. این درست ترین و منطقی ترین روشی است که می توان یک دعوای حقوقی را مدیریت نمود و اصولاً نتیجه رعایت این روش و چنین اقدامی موفقیت در دعوا است.
  •  فردی که به موقع به یک وکیل خانواده مراجعه می کند و در زمان خود اقدامات و دعاوی لازم و پیش بینی های ضروری یا به عبارت دیگر پیش دستی را در مکان و زمان مناسب انجام می دهد، خیلی بعید است نتیجه کلی این دعاوی، در نهایت برای وی شکست باشد.
  •  بر خلاف آنچه که بعضی فکر می کنند ویژگی یک وکیل خانواده خوب، پنهان کاری و دروغگویی و قلب واقعیت یا به تعبیر عامیانه قالتاق بودن نیست. چرا که حکما گفته اند "راه نجات در صداقت است". به تجربه دریافته ام و با یقین می گویم که صداقت و حرکت در مسیر درست هم شما را به آرامش می رساند و هم به خواسته و مقصود نزدیک می کند.

 

 

روش اقدام وکلای خانواده ما - دادگران حامی

1- دفتر وکالت دادگران و وکلای خانواده ما در جلسه انعقاد قرارداد وکالت، موکلین و مراجعین را به انجام امور موهوم و دور از ذهن امیدوار نمی کند و روش ما چنیین است که اگر کاری انجام شدنی نباشد صادقانه این را به موکل می گوییم.

2- خدا را شاکریم که از سر نیاز به دریافت حق الوکاله، پرونده ای را قبول نمی کنیم و ای بسا مواردی که مراجعه کننده با شنیدن عدم امکان اقدام  و عدم امکان موفقیت در دعوا و عدم وجود و عدم امکان تصور حقی برای وی، دفتر ما را ترک کرده و اسیر وعده های واهی معدود همکاران بد اخلاق می شود و در نهایت چیزی نصیب وی نمی گردد.

3- ما هیچ گاه خود را در حق الوکاله با موکل شریک نمی دانیم و نمی کنیم.حتی اگر موکل از سر اضطرار چنین بخواهد.دیده ایم و شنیده ایم بعضی از معدود همکاران، در حق الوکاله با اعداد و ارقام و درصد های قابل توجه با موکل خود شریک شده و در نهایت چالش و درگیری و دعواهای فراوان بین وکیل و موکل شکل گرفته است.

4- فلسفه وجودی وکیل دادگستری صرفاً کسب درآمد یا توجه به مادیات نیست و به اقتضای شأن وکالت، که داشتن دغدغه عدالت است، و از باب زکات علم، خود را ملزم به پاسخگویی و گره گشایی به موکلین و حتی افراد دیگر و مشاوره گیرنده ها می دانیم.

5- وکلای خانواده دفتر وکالت دادگران حامی خود را ملزم و مقید نموده اند که به سوالات کوتاه تلفنی بدوم دریافت هزینه پاسخ دهند.

6- آگاهی حق موکل است، از بدو تا ختم رابطه بین وکیل و موکل در کلیه دعاوی اعم از  دعاوی خانوادگی و غیر آن، موکل حق دارد از وکیل سوال کند و وکیل باید پاسخگو باشد مثلاً  حق موکل است که مجوز و پروانه کار وکیل را رویت کند یا حق موکل است که بداند پرونده وی در چه مرحله ای است و به اصطلاح از وکیل خود گزارش کار بخواهد. اما موکل نیز باید توجه داشته باشد که آن وکیل فقط یک موکل ندارد و فقط یک پرونده را مدیریت نمی کند و گاهی اوقات امکان پاسخگویی نیست و باید منتظر پاسخ وکیل بماند. زمان معقول برای پاسخگویی یک وکیل در مواقع بسیار ضروری چند ساعت و در مواقع غیر ضروری یا پیگیری و اخذ گزارش کار از سوی موکل حدوداً یک روز است.

7- جهت آشنایی با روش های کلی و عمومی و مطالعه درباره ما (دفتر وکالت دادگران حامی) به صفحه ای با همین نام در سایت ما مراجعه نمایید.

8- جهت اطلاع از فهرست دعاوی خانوادگی و تعریف مهم ترین دعاوی خانوادگی به صفحه ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

10- جهت آگاهی از شرایط طلاق به درخواست زن به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

 

 

 

سوالات متداول در خصوص دعاوی خانواده و طلاق 


1- آیا با اعتیاد زوج به دیدن تصاویر مستهجن و پورنورگرافی، زوجه می تواند درخواست طلاق دهد؟

بله اینها می تواند دلیل طلاق باشد ولی صرف بیان این ادعا و ذکر شفاهی این دلایل کفایت نمی نماید و شما باید اثبات نمائید که این وقایع رخ داده است.به طور کلی رفتار غیر اخلاقی شوهر به حدی که ایجاد عسر و حرج نماید یا برای زوجه ایجاد کراهت و تنفر شدید نماید می تواند دلیلی برای طلاق خلع باشد.

 


 2- آیا خانم بدون وجود دلایل قانونی می تواند طلاق بگیرد ؟

جهت صدور حکم طلاق به درخواست زوجه نیاز به دلایل و مواردی هست که در قانون پیش بینی شده، اگر دلیل همسرتون برای طلاق تنها همین مساله باشد، دلیل موجهی برای طلاق نیست از نظر قانون.

با این وجود اگر زوجه مصر به طلاق باشد و زمان زندگی جدا از هم شما طولانی شده باشد ممکن است قاضی با طلاق موافقت کند. 

 


3- سلام. چطور می تونم خیلی زود و سریع طلاق بگیرم ؟

سلام شما دو راه داريد راه اول اينكه همسرتون وكالت حق طلاق به شما بده و زودتر كار طلاقتون تموم بشود. 
راه دوم اينكه حكم نفقه را قطعي كنيد تا بتوhنيد بابت طلاق اقدام كنيد. طلاق به درخواست زوجه که ماهیتا طلاق خلع محسوب می شود تشریفات و مراحلی دارد که باید طی شود هیچ راه حل ویژه ای برای تسریع پرسه طلاق یکطرفه وجود ندارد. سریعترین راه برای طلاق، طلاق توافقی است در صورتیکه از همسرتان وکالت داشته باشید یا همسرتان در دفتر وکالت ما حاضر شود ما ظرف حدود یک هفته طلاق را برای شما انجام خواهیم داد. 

 


4-آیا همسرم می تواند بدلیل زندانی بودن و عدم دریافت نفقه درخواست طلاق بدهد؟

بخاطر ١٨ ماه نمي توانند درخواست طلاق نمایند، ولي به علت سابقه کیفری که دارید و عسرو حرج ميتواند اقدام كند.

 


5- چطور به همسرم که هر دو در خارج از کشور زندگی می کنیم حق طلاق بدهم؟

ضمن اینکه شما می توانید به یکی از معتمدین خود در ایران وکالت بدهید ولی بهترین گزینه برای شما انتخاب یک وکیل دادگستری و دادن وکالت به ایشان جهت انجام کار طلاق و طی نمودن تشریفات طلاق است تا با هماهنگی کامل با شما در تمام مراحل طلاق همراه شما باشد چون مسئله حق طلاق پیچیدگی هایی دارد که بهتر است فردی که آگاه به امور است تنظیم نماید.

بعد از تنظیم وکالتنامه تحت نظر یک وکیل دادگستری و اعطای وکالت به وی، وکالتنامه و مدارک برای انجام تشریفات طلاق توافقی برای وکیل ارسال می شود.در صورتی که وکیل انتخابی شما در ایران تجربه، دانش و تخصص ویژه در زمینه طلاق توافقی داشته باشد حتی نیاز به ارسال مدارک هم نیست و در بسیاری از مواقع با کپی و تصویر مدارک هم کار انجام می شود.

در هر حال فلسفه حضور وکیل دادگستری در دعاوی به خصوص دعاوی خانواده و طلاق این است که انجام کار سهل و آسان شود و بهترین و کوتاه ترین راه انتخاب شود و از همین رو انتخاب درست یک وکیل دادگستری بسیار برای شما ره گشا است.

برای انتخاب وکیل طلاق توافقی و دعاوی خانواده و به تعبیر بهتر کلیه دعاوی، به دنبال کسی که دستمزد کمتری می گیرد نباشید! و اطمینان داشته باشید که هر وکیلی به اندازه کاری که انجام می دهد از شما دستمزد می گیرد به طور مثال دیده و شنیده ایم که یک وکیل برای طلاق توافقی یک سوم دستمزد ما را از موکل خود گرفته ولی پروسه ای که ما ظرف چند هفته انجام میدهیم را نزدیک به یک سال انجام داده است.

 


6- من و همسرم می خواهیم به صورت توافقی جدا شویم آیا دادگاه بعد از طلاق گواهی سقط جنین به ما می دهد؟

خیر .بعد از وضع حمل می توانید برای طلاق اقدام کنید.

 


7- زن و شوهری صیغه 99 ساله کرده اند و ساکن فرانسه هستند.زن چطور میتواند طلاق بگیرد؟

لطف می کنید سال خود را واضح تر مطرح فرمایید. منظور شما این است که زن با صیغه 99 ساله ساکن فرانسه است؟ تابعیت زن و شوهر متعلق به کدام کشور است؟ ضمن اینکه در عقد موقت یا به تعبیر عامیانه صیغه، طلاق وجود ندارد و زن می تواند از دادگاه یا شوهر خود تقاضای بذل مدت کند. البته اگر مرد راضی به این کار نباشد بسیار کار مشکلی است.

 


8- من برای طلاق توافقی اقدام کردم.در صورتی که خانوم باکره بود. پزشکی قانونی گفته بود که باکره نیست.درصورتی که چنین نبوده.حالا چی میشه ؟

به نظر می رسد چون جواب معاینه بکارت مثبت بوده و همسر شما دوشیزه تشخیص نشده است قاضی برای احتیاط و محکم کاری و برخلاف رویه معمول بررسی بارداری را هم به پزشکی قانونی ارجاع داده.اصولا و موارد عادی پاسخ آزمایش خون در آزمایشگاه های معمولی یا آزمایشگاه مستقر در دادگاه پذیرفته می شود. قاضی به تشخیص خود ممکن است احراز عدم بارداری را به دفترخانه مجری طلاق بسپارد.منظور از مجری طلاق دفترخانه طلاقی است که شما برای اجرای حکم به آن مراجعه می کنید.برای حذف نام هر دوی شما از شناسنامه ها بستگی به پاسخ آزمایش و نظر قاضی دارد.

 


9- احکام و مقررات ازدواج موقت به چه صورت است ؟

همسر من 20ساله صیغه جاری کردیم میتواند بدون اجازه من هر موقع بخواهد منزل را ترک کند من وکالت دادم ولی مهریه را پرداخت کردم کامل به شرطی که صیغه دائم بشود ولی هم مهریه گرفت هم رفت.در صورتی که مهریه را برگرداند بازم همسر من حساب میشود یا نه در صورتی که صیغه در محضر خوانده شده من هم مدت را نبخشم باز میتواند سر زندگی برنگردد یا همسر من حساب نمیشود.

از میزان آشفتگی شما و کثرت سوالات شما به خوبی مشخص است که از مسائل حقوقی بی اطلاع هستید.به طور کلی بهتر است قبل از ایجاد یک ماهیت حقوقی از آثار و احکام و ویژگی ها و مقررات آن کسب اطلاع نمایید و نه بعد از شکل گرفتن رابطه حقوقی و  ایجاد آن ماهیت.چون عقد شما موقت است و در عقد موقت نفقه یا تکلیف پرداخت نفقه وجود ندارد پس ضمانت اجرایی برای ترک منزل از سوی ایشان نیست و در عمل فشاری به ایشان نمی توانید بیاورید. 

مهریه پرداخت شده را نمی توانید پس بگیرید. در نهایت باید گفت از سوی قانونگذار حمایت چندانی برای رابطه زناشویی در قالب ازدواج موقت وجود ندارد. اگر پاسخ سوالات خود را به طور کامل دریافت نکرده اید توصیه می شود حضوراً به یک وکیل دعاوی خانواده و ازدواج مراجعه نمایید.

 


 10- می خواهم خدمت برسم تا یک وکیل ماهر و کاردان متن وکالتنامه رسمی طلاق برایم تنظیم نماید و از همسرم حق طلاق را بگیرم. لطفا با دادن وقت فوری و ارسال ادرس راهنمایی بفرمایید؟

برای اینکه بتوانید از همسرتان وکالت طلاق را دریافت کنید، نیاز به طی کردن پروسه پیچیده ای ندارید. برای این کار می توانید با هم به دفتر وکالت بروید تا متن وکالتنامه به نفع شما تنظیم شود. حتی نیاز به حضور شما هم نیست. اما از آنجا که متن وکالتنامه بسیار مهم است حتما تحت نظر یک وکیل این کار را انجام دهید. برای مشاوره حضوری با وکیل دادگستری در زمینه طلاق توافقی و تنظیم وکالتنامه با دفتر وکالت ما تماس بگیرید.

 


11- چگونه می توانم از سابقه ازدواج یا دلیل صدور شناسنامه المثنی همسرم مطلع شوم ؟

راه حل ثابت و مشخصی برای اطلاع از سابقه ازدواج افراد وجود ندارد اما ممکن است بتوانید با مراجعه به اداره ثبت احوال جواب سوال و ابهام خود را از کارمندان اداره به طور غیر رسمی بگیرید.

توصیه من به شما این است که به جای درگیر شدن با این مسئله و مچ گیری از خانمی که با وی ازدواج کرده اید و کالبد شکافی روابط وی در گذشته ابتدا تکلیف را با خودتان مشخص کنید و حال حاضر فرد را ملاک قضاوت قرار دهید چون جستجو در گذشته افراد جز ویرانی رابطه و تردید چیزی برای شما به همراه نخواهد داشت.

اگر ازدواج نکرده بودید و هنوز وارد رابطه نشده بودید تصمیم شما منطقی بود و ما به عنوان وکیل می توانستیم به شما کمک کنیم ولی با توجه به وقوع عقد و ازدواج ورود به این مسئله را درست نمی دانیم.

 


12- باعرض سلام میخواستم بدانم چگونه می شود فهمید که آیا طلاقی به اسم بنده در اداره ثبت به ثبت رسیده است ؟

برای اطلاع از ثبت احتمالی طلاق حضورا به یک دفترخانه طلاق یا اداره ثبت احوال مراجعه نمائید. راه طرف شده ای برای اطلاع از ثبت طلاق وجود ندارد ولی همانطور که گفته شد از طریق مراجعه به ثبت احوال یا دادگاه خانواده یا یک دفترخانه طلاق میتوان به طور نسبی نسبت به این قضیه اطمینان حاصل نمائید. 

 


13 -آیا برداشت از کارت عابر بانک خودم فرار از دین محسوب می شود ؟

خیر برداشت از حساب معامله نیست که مشمول ماده 218 قانون مدنی بشود و نیز اینکه نفقه و هزینه زندگی شما جزو مستثنیات دین است. 

 


14- امکان استفاده از حق حبس و نفقه و مهریه در دوران عقد به چه صورت است ؟

امکان اعمال حق حبس و خودداری از تمکین در صورتی قانونی بوده و امکان اعمال این حق را برای زوجه به وجود می آورد که مهریه حال و عندالمطالبه باشد. و فقط در صورتیکه برای پرداخت مهریه مهلت یا شرطی وجود نداشته باشد زوجه مجاز است تمکین نکند و تمکین را منوط به پرداخت مهریه نماید که شرط یا اجلی برای پرداخت مهریه تعیین نشده باشد. در غیر اینصورت درصورت عدم تمکین زوجه ناشزه محسوب شده و مستحق دریافت نفقه نیست. 

 


15- آیا برای ملاقات فرزند از راه دور (شبکه های اجتماعی) مقررات خاصی هست؟

قوانین ما در مورد ملاقات فرزند یا دیدن فرزند از طریق شبکه های اجتماعی و چت هیچ صراحتی ندارد و در قانون ایران در این مورد حکمی وجود ندارد. و همه چیز بستگی به نظر قاضی دارد.مسئله مهم در خصوص ملاقات فرزند در شبکه های اجتماعی و چت این است که ضمانت اجرای در این خصوص نیست و انجام آن و خلاف آن را نمیتواند ثابت کرد.توصیه میشود در این خصوص با همسرتان تعامل داشته باشید و ایشان را توجیه نمائید که فرزند وسیله تسویه حساب نیست و هم به پدر احتیاج دارد و هم به مادر. 

 


16 - مقررات ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی (هندی) به چه شکل است ؟

آیا زن به قوت تابعیت خود باقی بماند در کشورش همه چی تعلق میگیرد یا خیر؟در صورت درخواست به سفارت کسی که مقیم هند (بمبئی باشد) ولی گذرنامه پاکستان داشته باشد امکانپذیر هست؟
لطفا جواب صریح بدهید ممنونم

ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی امکان دارد ولی تشریفاتی دارد که باید آن را رعایت کنید. برای اطلاع از این تشریفات مقاله راجع به ازدواج زنان ایرانی با مرد خارجی در سایت ما را مطالعه کنید. بله تابعیت ایرانی به قوت خود باقی است. هندی یا پاکستانی بودن شوهر فرقی ندارد مردان خارجی برای ازدواج با زنان ایرانی باید این تشریفات را رعایت کنند.فقط در صورت رعایت این تشریفات است که قانون ایران ازدواج شما را به رسمیت شناخته و از شما حمایت میکند. 

 


17 - شرایط حضانت فرزند برای مادر چگونه است ؟

حضانت به معنی نگهداری از فرزند در صورتیکه زن و شوهر به هر دلیلی با هم زندگی نکند صرفا نظر از اینکه طلاق واقع شده باشد یا نه، از بدو تولد فرزند تا پایان هفت سالگی با مادر و پس از آن تا پایان سن بلوغ با پدر است. سن بلوغ برای دختر 9 سال تمام قمری و برای پسر 15 سال تمام قمری می باشد.با این وجود ممکن است در دوره ای که حق حضانت با پدر یا مادر است دیگری به جهت عدم صلاحیت تقاضای لغو حضانت یا سلب حضانت طرف دیگر را بنماید. 

 

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
3.65 از 5 (66 امتیاز)
پرسش و پاسخ‌های متداول
دستمزد وکیل مبلغ ثابتی نیست و بسته به مهارت و تجربه و نوع اقدام و قوت دلایل می تواند متفاوت باشد.اما به طور متوسط در شهر تهران چیزی بین 20 تا 50 میلیون تومان منطقی است.
اول وکیل مورد اعتماد و متخصص خود را پیدا کنید و بعد با هماهنگی و مراجعه به دفتر وکالت وی مشاوره بگیرید.
بله، به خصوص در ایام فراگیری بیماری کرونا (کوید 19) ما این امکان را فراهم نموده ایم تا مخاطبان به وسیله تماس تلفنی از ما مشاوره دریافت نمایند.
خیر ، هیچ وکیل حرفه ای و متخصصی مشاوره رایگان ارائه نمی دهد و البته بسته به کیفیت مشاوره مبلغ حق المشاوره می تواند متفاوت باشد.
اشتراک گذاری
نظرات

یکشنبه, 15 خرداد,1401

مبینا

سلام ممنون از محیطی که برای پرسش و پاسخ فراهم کردید
بنده به دلیل رفتار صمیمانه همسرم با جنس مونث و دیدن فیلم ها و کانال های مستهجن و ناتوانی در ترک آنها همچنین خلاف عقیده و روش زندگی متفاوت زندگی غیرقابل تحملی باهمسرم دارم نمیدونم چجوری اقدام به جدایی کنم که ضرر نکنم چون هیچ کدوم از این اشتباهات از طرف من نبوده و ایشون رو اذیت نمیکنه اما من نمیتونم به هیچ روشی نادیده بگیرم و سازش کنم و تحمل کنم ۵ سال هست نتونستم میشه لطف کنید راهی برای طلاق پیشنهاد بدید بزرگوار ؟

پنجشنبه, 09 اردیبهشت,1400

میترا

سلام من و همسرم پنج ساله ازدواج کردیم دوتا بچه داریم خونه ی مادرشوهرم زندگی میکنیم و شوهرم دست بزن داره و فحاشیای زیادی میکنه.. من میخوام طلاق بگیرم ولی نمیدونم چیکار کنم واقعا فکرای شومی به سرم میزنه دیگه خسته شدم نتونم طلاق بگیرم یع بلایی سرخودم میارم مادر شوهرم همیشه توزندگیمون دخالت میکنه

چهارشنبه, 11 فروردین,1400

مجتبی

من فرزنده حاصل ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی (افغان)هستم
ایا بعد از دریافت شناسنامه میتوانم با دختر افغانی ازدواج کنم؟

ﺳﻪشنبه, 01 مهر,1399

ليلا

سلام . وقتتون بخير
از ازدواج من و همسرم كمتر از يكسال مي گذرد . من قبلا مراسم بله برون با شخص ديگري داشتم ( تنها براي مراسم صيغه يكساعته برقرار شد) كه نامزدي بهم خورد و اين موضوع رو به همسرم نگفتم . ايشون عكسي از اون مراسم ديدن و عليرغم توضيحات من براي طلاق اقدام كردند . دو گزينه براي من مشخص كردند يا طلاق توافقي يا اينكه از من به جرم فريب شكايت ميكنند . من مايل به جدايي نيستم . آيا ايشون ميتونن اين دو راه رو عملي كنند ؟

دوشنبه, 31 شهریور,1399

ليلا

سلام . وقتتون بخير
از ازدواج من و همسرم كمتر از يكسال مي گذرد . من قبلا مراسم بله برون با شخص ديگري داشتم ( تنها براي مراسم صيغه يكساعته برقرار شد) كه نامزدي بهم خورد و اين موضوع رو به همسرم نگفتم . ايشون عكسي از اون مراسم ديدن و عليرغم توضيحات من براي طلاق اقدام كردند . دو گزينه براي من مشخص كردند يا طلاق توافقي يا اينكه از من به جرم فريب شكايت ميكنند . من مايل به جدايي نيستم . آيا ايشون ميتونن اين دو راه رو عملي كنند ؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.