X

 فواید داشتن وکیل با تجربه در پرونده های حقوقی

فواید داشتن وکیل با تجربه در پرونده های حقوقی

در سیستم حقوقی ایران هیچ گاه داشتن وکیل دادگستری به طور جدی به عنوان یک تکلیف و ضرورت بر اصحاب دعوا تحمیل نشده است و البته درست هم همین است و نگارنده خود به عنوان یک وکیل دادگستری معتقد است اجبار و دستور العمل در این مورد پاسخگو نیست و مراجعه به وکیل با تجربه دادگستری و انتخاب شخص وکیل یک پرسه انتخابی و اختیاری است.در طول سالهای اخیر نهادهای مختلف از جمله کانون وکلای دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی قوه قضائیه و خود قوه قضائیه تلاش نموده اند با طرحهای از جمله طرح خانواده و طرح اجباری شدن وکیل برای خواهان، داشتن وکیل دادگستری را به اصحاب دعوا تحمیل نماید که البته این طرحها با شکست مواجعه شده و به نظر میرسد بهترین راه آگاه کردن و فرهنگ سازی برای جامعه و تبیین ضرورت داشتن وکیل باشد.

 

  |  
بازدید: 6122
  |  
امتیاز: Article Rating

ضرورت داشتن وکیل

 

فایده سپردن مدیریت پرونده های حقوقی به یک وکیل با تجریه

  • یک وکیل با تجربه و صادق صرفنظر از منافع احتمالی خود (حق الوکاله ای که می تواند دریافت کند) موکل را از عاقبت دعاوی و پرونده های حقوقی مطلع و آگاه می سازد.
  • یک وکیل با تجربه، با وجدان کاری و اخلاق انسانی بی دلیل و به نحو اغراق آمیز  موکل را در مورد نتایج پرونده نگران نمی سازد (به طمع گرفتن حق الوکاله بیشتر) .
  • مهم ترین فایده داشتن یک وکیل با تجربه شاید انتخاب کوتاهترین ، مطمئن ترین و کم هزینه ترین راه برای حصول نتیجه باشد.
  • عمیقاً معتقدیم داشتن وکیل و پرداخت حق الوکاله هزینه اضافی نیست بلکه حضور و مدیریت یک وکیل خوب نتیجه دعوا شما را تضمین می نماید.
  • متقابلاً توصیه می کنیم دنبال وکیل ارزان و کم تجربه نباشید چرا بعضاً بود و نبود او فرقی ندارد چون وکلای غیر حرفه ای ناگزیر روش آزمون و خطا را برای مدیریت دعوا بر می گزینند.
  • اصولاً داشتن وکیل شما را از حضور در محاکم و مراجع قضایی و حتی جلسه رسیدگی و درگیری ذهنی، روانی و فیزیکی با موضوع معاف می دارد.یعنی حضور وکیل کافی بوده و دیگر نیازی به حضور شما نیست.
  • یک وکیل با تجربه و خوشنام با توجه به سوابقی که دارد باعث ایجاد ذهنیت مثبت از سوی قاضی نسبت به پرونده و موضوع شما خواهد شد.یعنی وقتی قاضی نگاه مثبتی حسب سابقه به آن وکیل داشته باشد با حسن ظن به پرونده شما می نگرد.
  • یک وکیل خوب و حرفه ای هیچ گاه از تلاش برای سازش با طرف دعوا به نفع موکل دست بر نمی دارد هر چند که تاثیر منفی بر دستمزد وکیل داشته باشد.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ایجاد شده توسط مسعود محمدی، وکیل پایه یک دادگستری
2.54 از 5 (26 امتیاز)
اشتراک گذاری
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

رزرو وقت مشاوره حقوقی با وکیل

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی از دفتر وکیل مسعود محمدی و دفتر وکالت دادگران حامی و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.